Főoldal

Simson 125 SM 2001

Supermoto, az enduró kategória városi kivitele felkeltette a Simson gyár érdeklődését, 2001-ben vezették be a piacra a 125 SM változatát. Egy héttel a 125 GS vásárlása után kerestek meg, hogy lenne egy eladó ilyen motor, melyet a futószalagról lekerülés után nem használtak, érdekelne-e.

Régen hoztam meg ilyen gyors döntést, rá egy napra már házhoz is hozták ezt a szép piros motort, mindösszesen 1,7 km-t mutató órával.

A 125 SM változata gyakorlatilag a GS sorozat utcai kivitele. A típustörténete és a GS bemutatója itt található

Három színben árulták, ezüst, piros és kék, 2001-ben 3600 eutóba került.

2002-ben pár darabot értékesítettek, de végül csődbe ment a gyár, az utolsó darabokat 2003-ban árverésre vitték.

Modern megjelenés, magas üléspozíció,

Jókora rugóutak, az utcai gumik és nagy fékek komolyabb teljesítményre vannak méretezve, akárcsak a váz.

Hosszú kényelmes ülés, mögötte csomagtartóval melyen a bukósisak zárja látható.

Krómozott kipufogókönyök szépen kanyarog a vázmerevítők között. Akár rajtszámtábla is ragasztható az oldalsó idomra.

Magas első sárvédő, Paioli villa a kerék felett merevítve van. Jól látszik a fémhálós fékcső.

CEV gyártmányú az első fényszóró, izzót a fejidom levétele után lehet csak cserélni, szerszám sem kell hozzá, mindössze négy gumi rögzíti.

Facomsa irányjelzők kicsik és rugalmasak.

AJP fék és féknyereg a robosztus első villán. Műanyag sárvédő védi a motorblokkot a felcsapódó kosztól.

Széles kormány, az ülés viszont egészen elkeskenyedve ér véget a műanyag üzemenyagtartályon. Két oldalt a műanyag elemek csak dekorációk.

Műanyag tanksapka, közepén szellőzőcsővel. Masszív villahidak.

Műszerfal meglehetősen egyszerű, sebességmérő, km számláló, legfontosabb visszajelzők és a Zadi gyújtáskapcsoló.

Domino szektorok és meglepően puha markolatok, látszik, hogy semmi kopás. Dúsítókar hidegindításhoz a fényváltó kapcsolótól jobbra.

Vészleállító kapcsoló, alatta a világításé és legalul az indítógomb.Igényes fémházas fékolajtartály oldalt kémlelő nyílással.

Franco Morini gyártotta a négyütemű 125 ccm-es 15 lóerős hat fokozatú váltós erőforrást.

Felhajló végű lábtartó és váltókar a dupla bölcsővázban.

DellOrto porlasztó, szépen kivitelezett légszűrőház és szívászajtompító doboz.

Nem volt indítva újkora óta, szép tiszta minden, olajszivárgás sehol.

Paioli központi rugóstag. Gyári zsír a láncon, határoló görgőt még nem érte el sosem.

Hátsó lábtartó gumi borítást kapott szemben az elsővel.

Csomagtartót hátul két imbusz csavar rögzíti melynek az oldásával az ülés levehető. Alatta az akku és a légszűrőt találjuk.

ARM gyártmányú lengőkar, ezüst porfestéssel, márkajelzéssel.

AJP fék hátul is, még nem kopott be körben a féktárcsa sem. Dunlop gumival szerelték 2001-ben, teljesen kopásmentes, nap is csak addig érte, míg fotóztam.

Jonie gyártmány hátsó lámpa, illetve furatok nélküli hátsó sárvédő.

Végül pedig egy rövid videó a motorról itt található

Bogyay Norbert 2023.09.30

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2023.