Főoldal

Az első Simsonomat, az  SR50-es robogót 1990 kora őszén kaptam dédnagyszüleimtől

ajándékba. Innen indult a Simsonos rajongásom. Egy hónappal előtte a család vásárolt egy S51/1 C1-s Simsont is, ami azóta is nagy becsben van tartva.

Elővettem a garázsból ezidőtájt egy szép állapotban lévő Schwalbe-t (KR51/1 1975) is, ami persze már nem működött. Ekkor ismerkedtem meg a motor belső felépítésével. Többszöri próbálkozásomat siker koronázta, elindult a motor.

A következő motorom 1994-ben egy sötétzöld Simson S51/1E1-H 1989 volt, ami szintén makulátlan állapotú volt

Ezt sajnos el kellett adnom 1997-ben, hogy megvehessem a Sperber 80 Basic-et. amit egy német prospektusban fedeztem fel.

Jó döntés volt, mer a mai napig rengetegen kérdezik, hogy milyen motorral közlekedem, sokan azt hiszik, hogy én alakítottam át egy S51-est :O)

Nosztalgiából az ezt követő években minden nyáron volt egy Simson enduróm, többnyire 1986 és 87-es évjáratokból, zömében ezüstszürke színben, gyári festéssel.

 A pedálos Simson vonal gyűjtését egy nyári munka során, véletlenül kezdtem el. Bonyhádon, egy S51N es motor nézegetésekor került elő a pajtából az 1957-es kiadású gyári festésű moped SR2-es. Ezt egy Bikalról származó SR2E követte, ami már kapálógéppé volt átalakítva.

Hosszas keresgéléssel majdnem minden alkatrésze előkerült és elkezdődhetett a felújítása.

A kétezres évek közepén megismerkedtem a négyüteműekkel alaposabban, azóta évente egy-egy példány restaurálása is elkészül.

      A jelenlegi járműparkom itt látható

Egyéb jármű:

Nagyszüleim 1968-ban rendelték meg az első négykerekűt, még azévben átvehették 72.000 Ft ellenében az új Skoda 1000 MB-t. Jelenleg is a család tulajdonában van:

 

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2016.