Főoldal

Simson gyártás képekben

Pár képet szeretnék megosztani, melyek a Simson gyárban készültek a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas és a kilencvenes évek legelején. Közös bennük, hogy mind Suhlban a Simson gyárban készült.

Az 1960-as évek eleje, az SR2E moped utolsó simításai láthatók.

Nagy mennyiségben sorakoztank beépítésre várva a sommerdai motorok.

KR50 robogók készülnek éppen a gondos női kezek segítségével.

Csomagolásra kész mopedek.

Fentről érkezik a hatvanas évek második felében a majdnem teljesen kész Schwalbe.

Szintén ebben az időben készült képen egy fiatal munkás éppen rendezi a bowdeneket a kormánynál a futószalag mellett.

Az 1964-es képen az utolsó simításokat végzik a munkások a Schwalbe-kon.

Futószalagon a Schwalbe kismotorok a hetvenes években.

Az 1970-es évek elején a mofa SL1 végszerelde.

Ez már a hetvenes évek második fele, készül az S50B-s kismotor. Már a blokk a helyén, csak a kipufogó rendszer hiányzik.

Szintén ebben az időben készült képen sorakoznak a púpos tankos S50B-sek, láthatóan piros színben, szürke ülésvédő fóliával a gyár udvarán.

Az utolsó műveletek egyike, felkerül az ülés a helyére a hetvenes évek legvégén, motor az S50B1.

Egy kis ugrás a nyolcvanas évek elejére, szintén piros, de már S51B típusok láthatóak nagy sorozatban.

Simson S51N-H moped próbapadon.

Készül az S51B a 80-as évek elején.

M531 motorra szerelik a kipufogót kézzel.

1982/83 megindul az S51 E gyártása

Előtérben az ezüst tankok várakoznak.

Jól látható az ülésváz rögzítése a futószalagon.

Az első pár évjáratban ferdén kerültek fel a tankmatricák,

Lassan minden a helyére kerül az endurón.

A kész motorkerékpár.

1984-85, majdnem kész S51B várakozik az ülésre.

SR50/1 a gyártósoron

Bekerül a motor az SR50 sorozatba.

Itt pedig már 1990, az utolsó év, amikor nagyon nagy sorozatban készültek Simsonok. Helytakarékosság miatt a faládás kismotorokat függőlegesen tárolják.

Már a műanyag első sárvédős utolsó sorozat, piros színben, fordulatszámmérős kivitelben,

S51/1C sorozat egyik szép példánya szerepel az 1991-es Spiegel TV-s kisfilmben.

Kulcsok a zárakban, védőfólia az ülésen, a következő lépés már a faládába betolás és jöhet is a szállítás.

SR50/1-es Simsonok nagy tételben, fedett raktárban sorakoznak katonás rendben. Nagy részük Magyarországra került végül.

A motorok árának megemelésével egyre komolyabb gond volt a raktározás, sajnos nagyon sok példány...

..a gyár udvarán vészelte át a telet. Szerencsére a nagy része tavaszig az új gazdájához került.

A rendszerváltás után újraindult gyár egyik fontos újdonsága volt az S53 CX

Az első példányok még fekete festés nélküli motorral készültek,

Helyén a lámpaidom és a motor

SR50/1, SR50/1 X sorozat és az S53-asok a gyár egyik raktárában kilencvenes évek közepén.

Több tucat SR50/1 XC és XG változatai

Bogyay Norbert 2015.05.16.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2015.