Főoldal

AWO és Simson 425 fontosabb fejlesztések 1950-1960

Az NDK-s járművek esetében nagyon lassúnak tűnik a fejlesztés, elég kevés fő típust adtak ki, de sok prototípus készült, amit nem engedtek megvalósítani, maradt a sok kis változtatás a sorozatgyártásban. A könnyebb beazonosítás miatt alváz és motorszám szerint szedtem egy csokorba a restaurálást megkönnyítő, jól dokumentált eltérések egy részét.

1-1.000

Az első évjárat 1950, nagy része jóvátételként a Szovjetunióba került, de azért pár szép példány előkerült. Szinte mindegyik darab eltér valamiben egymástól.

6.801

Kormánytartók rögzítése 10-esről 12-esre nőtt, ezzel együtt a felső villahíd és porvédőjének furatait a 10,5 helyett 12,5-re bővítik

7.001

Lábtartók, lábtartógumi, középállvány 14,5- ös átmérő helyett 20-as átmenő csavarral rögzítik.

8.871

Váltóházon lévő kuplungkar rögzítése és alakja megváltozik, laposvas helyett, öntött hengeres lett

8.890

Első kerékagyban távtartócsere

9.431

Motorblokkon megváltoztatják a szelepemelő hüvelyeket,rögzítését és az olajszivattyú hatását a tengellyel együtt.

11.376

Nívópálca és az olajbeöntő egyszerűsítés

15.375

Első teleszkópszárakba alulra plusz rugó kerül, így megszűnik az alján a szűkítés.

17.126

Kartergáz elvezető kis íves cső alkalmazása az elektromos ház alján.

22.575

Megjelenik az üresvisszajelző a lámpafejen, illetve a váltóházon, ezzel együtt a kézi váltókar egyszerűbb kivitelben készült.

22.765

Motorblok oldalán megjelent a gyújtásállító furat a lendkeréknél, melyet egy kis gumidugóval takartak el.

23.345

Váltóház első fedele egyszerűsödik a két lecsavarozható fedelet elhagyták.

23.383

Első teleszkópok módosítása

25.501

Az elektromos házon lévő kábelcsatlakozások díszkupakjának mentete és alakja megváltozik

25.981

Akkumlátortartó és vele együtt a váz kiképzése megváltozik

31.613

Megjelenik a tankon a csavarral rögzített réz típusjelzés, vele együtt a tankba 4 új zsákfuratot tettek.

34.836

Felső villakiflire ráöntik a távtartót, így egyszerűsödik az összeszerelés.

35.650

A motorházban a hátsó csapágy eddig csak hátulról volt kivehető, ekkor módosították a házat és egy zégergyűrű (72x2,5) került a csapágy elé

36.427

Megjelent az új hengerfej, csavaros rögzítésű kipufogókönyökkel, ezzel együtt változott a SUM vízszintesen mozgó súberes karburátort a függőlegesen mozgú lapos súberes BVF N22-2 váltotta, ezzel együtt a rögzítő csavarok 6-os átmérőről 8-asra nőttek, illetve a légszűrőnek is kisebb lett az átmérője a felfogatásnál..

40.336

Vázcsere, ezzel együtt a hátsó tengely, váltó és a hajtás is megváltozott

42.001 (váltószám)

Bevezetik az újabb sebességváltót, eleinte még a vázon kiképzett ütközöbe támaszkodik meg a berugókar. A km óra meghajtás továbbra is a hajtás függvényében változik.

43.001 (hajtásszám)

Magasabb lett a hajtásház, ezzel együtt az S2,5 fogmodult S3 váltotta. (6x35 a szóló 5x35 az oldalkocsis helyett 7x27 és 6x28 lett a fogszám a kúp és tányérkerekeken)

51.850

Első kerék a korábbi 160mm-es fékdobja helyett 180mm-est használnak, ezzel együtt a féklap is nagyobb lett.

55.590

Sebességváltó módosítás (lábváltó kar környékén)

58.394

Sebességváltó bal oldali kis ablaka megszűnt.

58.490

Karter leengedő csavarja 10-ről 18-asra nőtt.

58.728

Mindegyik vázra ráhegesztik az oldalkocsicsatlakozót

60.656

Három részes kipufogódob és vele együtt rövidebb 40-es átmérőjű kipufogókönyökkel és módosított bilinccsel készülnek tovább.

67.296

Oldalkocsi elektromos csatlakozó a vázon felszerelve

70.421

A motorban az első csapágyfedéltartó imbusz csavarok (6x15) helyét hatlapfejű (6x20) és alátét veszi át

76.585

Motorban a hátsó szimmering fedél eddig 4 csavaros volt, ettől a motorszámtól 3 csavaros lett.

78.458

Sebességváltó módosítás

96.334

Zárható légszűrő megjelenése

96.475

Megjelenik a főtengely elején az olajszórótárcsa, mint a Sport esetében.

97.991

A sportnál is alkalmazott alu kartert szerelik minegyik modellre.

103.635

Sport modellnél is használt hosszú kipufogódob 30 mm-es átmérőjű könyökkel.

Bogyay Norbert 2015.12.29.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2015.