Főoldal

Simson SR50/1B-H40 műszaki adatok és rajzok

A KERMI anyagot böngészve találtam pár érdekes, nem mindennapi műszaki rajzot és dokumentációt az SR50/1 H40 változatról, ezeket szeretném bemutatni. Mindegyiket a Simson gyár műszaki osztályán készítették, Suhlban

Rövid német nyelvű bemutatással indul a dokumentáció

Kerekek, fékek, rugózás és az elektromos rendszer bemutatása.

A következő fejezet 2 oldalon a fő műszaki adatok bemutatása.

A lap végén a konstrukció módosítását fenntartják szöveg olvasható, ezt a gyártás több mint egy évtizede alatt nagyon kis mértékben tartották csak be.

Részletes műszaki adatok bemutása következik 4 oldalon keresztül.

Gyújtás és porlasztó adatai.

Hajtás, váz és az elektromosság...

Méretek, felépítés, mérési adatok.

Nemcsak Magyarországon, hanem az NDK-ban is ellenőrizték a minőséget,

illetve a különböző szabványoknak megfelelőséget.

 

Az első műszaki rajz az adattábla és a vázszám helyét jelöli a váznyakon.

A főváz oldal és felülnézete, jobb oldalon pedig a hátsó lengővilla és a motortartó bekötési pontja látható.

Teleszkópvilla rajta, jól látható a normál és a teljesen berugózott állapot közötti különbség.

Kormány és a kezelőszervek rajza.

A tank alatt található légszűrő és szívászajtompító metszete.

Lábfék sematikus ábrája és a számolt adatai

Első fék sematikus rajza és műszaki adatai.

Tengelyterhelés vázlata

Mérési eredmények a diagramon láthatók.

Henger két metszete és felülnézete.

40 km/órás végsebességű fojtott henger kiterített palástja-

 A lipcsei MEGU dugattyú méretezése.

A fojtott hangtompító metszeti és felülnézeti rajza, jól látható a nagyon hosszú kipufogókönyök. Az ábrán szereplő dob helyett végül a normál kivitel került a sorozatgyártású SR50/1B H40-esekre.

A motor sematikus rajza az áttételekkel

 

Bogyay Norbert 2023.03.16.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2023.