|
|
|
|||
|
Simson műszaki rajzok a nyolcvanas évekből A KERMI anyagot böngészve találtam pár érdekes, nem mindennapi műszaki rajzot és dokumentációt az S51 és az SR50 sorozatból, ezeket szeretném bemutatni. Mindegyiket a Simson gyár műszaki osztályán készítették, Suhlban
Az S51/1 sorozat fővázának rajza
Váznyakon az adattábla és a vázszám pontos elhelyezése
Adattábla részletei a nyolcvanas évekből.
Légszűrődoboz rajza.
Jól láthatóan egy korábbi rajz módosítása a kormány kezelőszervekkel, de így sem pontosan az S51/1 sorozaté szerepel rajta.
Első teleszkóp kicsit homályos terve.
Első és a hátsó fék, melynek érdekessége, hogy az S50é szerepel S51 felirattal, nem kapkodtak a módosítások rajzolásával :)
Féklap méretpontos részei
Egy kis gyakorlat, fékhatás mérés, különböző fékekkel.
M541 blokk méretezett rajta, több oldalról éppen a roller kivitelben.
M541 KF változata (S51 enduro és electronic)
Henger metszete és felülnézeti rajta, feltűntetve a különbséget az 50 és a 70 ccmes változat esetén
M542-es motor hengerének a palást rajza, pontos méretezéssel. Fojtatlan kivitel.
A hozzá való alapméretes dugattyű rajza.
88-as évjárattól az összes változaton használt kipuffogódob, Roller könyökkel.
Simson Schwalbe KR51/2N-H rajza
Szintén a KR51/2 fékrendszere, bevezették a rudazatos hátsó féket.
Az S51/1C1 rajza, mely az electronic kivitel 12 Voltos változata 1989-91 között készült.
Hivatalos dokumentum a 80-as évek elejéről, felül a gyújtásváltozatok típusonként.
Minden típusra ilyen zavarszűrős gyertyapipa került a hatvanas évektől a kilencvenes évek közepéig.
Hajtás áttételei az M541/542 motor esetében.
Km óra meghajtás áttételek S51 esetében.
Egyes export piacok miatt ugyanez, csak mérföldes kivitelben.
ECE homologizációs dokumentum.
Végül pedig egy 1982-es dokumentum az S51 sorozatról, mely az E15 szabványnak megfelel. Bogyay Norbert 2019.03.23. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2019. |
|
|||