Főoldal

Színkérdés

1956-1990-ig lesz szó az egyes típusok színváltozatairól, elsősorban a hazai változatok figyelembevételével..

Szinte naponta kapok színekkel kapcsolatos leveleket, melyekben RAL kódokat kérnek a legegyszerűbb fényezés érdekében. Sajnos az NDK-ban nem RAL skála alapján fényezték a Simsonokat, hanem egy sajátos kód alapján, ami már nem használatos, így csak közelítő RAL árnyalatok vannak, jobban szeretem, ha nem fakult gyári fényezés alapján keverik ki az adott színt, ilyen a tank alja, oldalfedél belső része, vagy a négyüteműeknél a tankgumi alatti rész. Természetesen a több évtizedig gyárott típusoknál is volt színeltérés, nem mindig sikerült ugyanazt az árnyalatot kikevertetnie az NDK iparnak, bár a mostani járműveknél is megvan ez a probléma.

Simson Sport 1956-1961 között leggyakoribb szín a fekete volt,de néhány bordó is került be az országba. Két fő változatban készült, az alapmodell ezüst tank és felnibetétes, a látványosabb kivitel krómbetétes tankkal és krómozott felnivel készült.

RAL 9005

Simson moped SR1 és SR2 1957-ben jött hozzánk egy nagyobb szállítmány, szinte kivétel nélkül beige színben, ilyen színre fényezett láncvédővel, karburátor takarólemezekkel és acélfelnivel, ezüst lámpafejjel és hátsó lámpabúrával. Narancssárga csíkozással.

RAL 7008

Simson SR2E 1963-1964 között zömében két színváltozat dominált. Itt többféle verzió volt, eleinte az elsővilla alumínium díszítőlemeze is színfefújt és csíkozott volt majd a karburátortakaró lemezekkel együtt elhagyták a fényezést és eloxálták. Beige és Maron szín. Itt is narancssárga csíkokkal díszítették a mopedeket.

RAL 7008 és RAL 3007

Simson Schwalbe esetében a leggyakrabb szín a kék volt, de több árnyalatban is

RAL 5001

Eleinte sok szürkészöld is jött, majd a sorozat vége felé piros is előfordult

RAL 1020 RAL 2002

Simson Star bordó és szürkészöld színkombináció volt a domináns, 1973-74-ben a Habichton is használt zöld és bézs kombináció is megjelent

RAL 3011 /RAL 1020  RAL 6013/RAL 1013

Simson S50 B esetében a citromsárga, okker, világoszöld, narancspiros

RAL 1016 RAL 1007 RAL 6018 RAL 2002

Simson S50N szinte kizárólag kék fényezésel érkezett hazánkba, a sárvédők ezüst, a váz lakkfekete és a lámpatök és a kezelők fekete fényezést kaptak

RAL 5007 RAL 9006

Simson KR51/2 esetében a kék, narancssárga, piros és a törtfehér a jellemző

RAL 5001 RAL 1007 RAL 7044

Simson S51 esetében az S50 árnyalatai itt is megjelennek, kivéve a citromsárga, de helyette a sötétzöld is megjelent ,

RAL 6029

Érdekességképpen az 1978-as kiadású S50-es alkatrészkatalógus színkódjai

Az 1979-es kiadású S51 és KR51/2 alkatrészkatalógus színkódjai

az 1981-es kiadásban már több színváltozat, és DDR-es kódja is szerepelt.

Ezek csak a német nyelvű kiadásban tűnnek fel, a Mobil által kiadottban nincs szó a gyári színekről.

ezüst az Endurónál

RAL 9006

1990-ben megjelentek a porfestett sárvédők az S51/1-es sorozatnál és folyamatosan áttértek a porfestett vázra is. Új szín a törtfehér RAL 7044

Simson SR50/1 1989-től érkezett nagyobb mennyiségben, jellemző a piros, kék, fehér és a rózsaszín fényezés, fehér tankkal és kerekekel porfestett kivitelben. Eleinte előfordult a piros tank is.

RAL 3020 .RAL 9002+ RAL 4003

Mégegyszer felhívnám a figyelmet, ezek csak közelítő színek, ezek alapján nem fényeztetnék motort

Bogyay Norbert 2013.04.01.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2013.