Főoldal

AWO 425 Stoye TML 1961

Az ötvenes évek közepén modernizálták az SM típus csónakját, rövidebb és szélesebb lett az orr kialakítása, de hátul volt a komolyabb változás, kívülről nyitható és lényegesen nagyobb csomagtér volt a főbb újítás. Egy a gyártás végéről származó román piacra készült exportváltozat bemutatója következik.

Az ismert ötvenes évek második felében megjelent reklámfotó a különleges, krómozott peremes felnis Awo 425 és mellette a TML oldalkocsi, bár akkoriban nem volt Photoshop, de az 1956 végéig használt AWO márkajelet modernizálták, a motorokon is használt, de itt kézzel rajzolt Simson feliratot kapott.

Ezen a fekete fehér fotón ugyanaz a fogat és a páros látható, itt még az Awo felirattal. Az előre hajló szélvédő nincs a helyére rögzítve.

Az 1954-es Lipcsei Nemzetközi Vásáron debütált EMW R35/3 és Awo 425 társaságában.

Az orr kialakításánál fontos volt a légellenállás csökkentése.

Az Awo 425 alacsony építésű motor, kifejezetten jól mutat a mélyre húzott csónak mellette.

Ebből a szögből látszik talán a legjobban az oldalkocsi kereke majdnem a csónak közepénél van.

Jobb hátulról kell megközelíteni az ülést.

A csomagtartó a motor mögé nyúlik, erre érdemes figyelni menet közben is.

A vázszerkezet megegyezett az SM/SML típussal, néhány apró eltérés a fellépő és a sárvédő minimálisan szélesebb.

A csónak orrán a több lamellás szélesítés kifejezetten jól mutat. Kényelem szempontjából nem észrevehető a rövidítés.

A csomagtartó méretnövekedése miatt más az oldalkocsi aránya, előrébb került az üléspozíció.

Alumínium csattal zárható a fedél. Jól pakolható a nagy nyílás miatt a csomagtartó.

Nagyobb felületű pikkelyezés a csónakon. Az évjárata miatt Simson felirat került rá.

Elöl a szokásos fehér kis műanyag helyzetjelző, melyet 3 csavar rögzít a sárvédőre.

A biztonság miatt hátra a korai Awo 425-ösön használt Baldauf fényvisszaverő prizma került a piros helyzetjelző alá.

Eredeti Riesa 3,25-19 méretű gumik a másodosztályú minőségű keréken. Az alu kupak lecsavarása majd az M18 anya letekerése után kivehető a kerék.

3db M8-as szárnyas anya rögzíti a levehető szélvédőt ennél a típusnál is.

Nem változott az íves alumínium kapaszkodó cső kialakítása és a szélvédő sem.

Belül világos szürkére fényezték eredetileg is a csónakot.

Fekete a lábtartó, négy M6-os csavar rögzíti a taposólemezhez.

A szürke eredeti NDK műbőr ülés egyezik az Elastik kivitelével. Fa váz hátul epedarugókkal, filccel, zsákvászonnal, alul pedig vas váz dróttal és rugókkal.

Állítható ülőlapmagasság elöl.

Eredeti az adattábla az ülés mögötti lemezen.

Fellépőn alu borítás, viszont valamiért ezekre az exportkivitelekre nem került a sárvédő tetejére kapaszkodó.

A sok arany vonalazás feldobja az alu és a fekete szín találkozását, megtöri a sárvédő egységesen sötét részét.

Hamarosan jön videó a ritka oldalkocsis Simsonról.

Bogyay Norbert 2021.10.15.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2021