Főoldal

Simson Star SR4-II 1966

1964-ben megjelent a Star, de eleinte nagyon kevés készült belőle, nagyon lassan indult be a sorozatgyártás. 1966 márciusában kezdték forgalmazni  hazánkban, egy korai, itthon vásárolt példányról lesz szó.

 

Divatos két színű fényezésével, modern formájával, kényelmével, csendes és megbízható motorjával sok hívet szerzett magának a hatvanas évek második felében a Star.

Irányjelzők nélkül, de akkumlátorral kerültek a magyar üzletekbe.

Keskeny kormány, szürke markolatokkal...

...nagyméretű Star felirat a tankon, alumínium alsó teleszkópburkolat, korai első sárvédő...

... íves első lámpaidom, szürke kürt és lámpakeret.

Megúszta a lámpaidom a távolságifény visszajelző furkálásait.

1964-ben még felirat nélküli tanksapkával, majd a nemzetközi 6napos győzelem után mindegyik Star-ra ilyen ezüstvázás tanksapkát csavartak.

Ekkor még szürke gumikat húztak a korai csomagtartóra, még ebben az évben áttértek a piros féklámpára. A prizma helyére később a rendszámtáblatartót csavarozták.

Madzaggal oldották meg az ülés határolását.

Csak 28.xxx példány készült előtte. Többségben van a Fin feliratos csavar az Eskával szemben.

Az ívesebb féklap tám...

... érdekes feliratok a láncvédőgumin.

A pörgősebb motorral készült, azaz 3,4 lóerőt még 6500-as percenkénti fordulatszám mellett adta le...

...szerencsére nem volt bontva, minden a helyén. Már a BVF 16N-es a porlasztó.

Pneumant K4-es mintázat, sehol egy repedés, nyoma sincs a keményedésnek.

Eredeti dokumentumok is megvannak, gondos gazda mindent megőrzött.

A hátsó lábtartók még a gyári papírdobozában vannak :)

Bogyay Norbert 2013.12.16

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2013.