Főoldal

Simson Star 50 / SRA 50

A 1996-os modellévre mutatták be a Simson Star néven az SRA 50 robogót. Ez volt a Simson gyár első membránvezérelt, lengővillán fekvő motoros automata robogója.

A német piac jól fogadta a modern jövevényt, mivel 2 díjjal kezdte a pályafutását:

Innováció és Dizájn díj Thüringiában.

Jellegzetessége a nagy rugóút: elöl 130mm; hátul 110mm. A hátsó futómű igazi ritkaság a robogók között, mivel a láblemezt ketté osztották, így elfért egy központi rugóstag alatta.

A 12 colos kerekek az SR 50-től származnak. A hagyományos Simson első teleszkópok miatt jellegzetes előről a motor.

Elöl kívánságra tárcsa vagy dobfékkel kínálták.

Motorja az olasz Morini kétütemű: a Star 25 fojtott 2 lóerő alatti, míg a Star 50 eleinte 4 később 5 lóerős kivitelben készült.

Külön olajzású, az ülés alatt kapott helyet az üzemanyag és az olajtartály. 10,5 liter a befogadó képessége a tanknak. Szintén az ülés alatt van a bukósisaktartó is.

Kulccsal nyitható tárolórekesz került a gyújtáskapcsoló alá is.

Sőt még a központi rugó és az akkumlátor is zárható fedelet kapott.

Gombnyomásra indul, de megtalálható a berugókar is rajta

.A műszerfal jól felszerelt, még digitális óra is van

Az első példányok katalizátor nélkül és fékpedállal készültek.

1999-re módosították a hátsó sárvédőt, elegánsabb lett a hátsó része, illetve szélesebb kereket alkalmaztak. Elég nagy színválasztékban kínálták: tornádópiros, óceánkék, fekete, citromsárga, illetve ezeknek a kombinációja.

Külön extralista volt: szélvédő, hátsó csomagtartó és a csomagtartóra nagyméretű doboz.

2001-ben a tárcsafékes változat 2100 Euróba került németországban. A képeken szereplő motor 1999-es évjáratú, már az újabb kiadás.

Bogyay Norbert 2008.02.17.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2006.