Főoldal

Simson Habicht SR4-4 1974

Star deluxe néven látta meg a napvilágot a Sperber kistestvére, majd Habicht néven készült a hetvenes évek elején több 10.000 darab, nálunk mégis alig ismert típus volt sokáig. Egy szépen megőrzött példányról lesz szó.

Első ránézésre nagytankos Starként azonosítható a kismotor, ha alaposabban megnézzük sok apróság különbözteti meg.

A korabeli Autó Motor beszámolt a típusválaszték bővítéséről, mégis csak pár példány érkezett be az országba.

Olívzöld és vajszín kombinációból a gyártás vége felé több Star is készült

A hidraulikus lengéscsillapítóknak és a hosszabb ülésnek köszönhetően javult a menetkényelem.

A lámpaidom megtévesztően hasonlít a Starra, de a nagyobb tank miatt mégis eltér.

Ismerős és egyszerű a műszefal 80-as km órával, gyújtáskapcsolóval, üres visszajelzővel, a kormány közepén parkoló lámpával, bal oldalt a távfénykapcsolóval, kürtgombbal, míg jobb oldalon az irányjelző kapcsolója van a szivatókar felett.

Már a fekete lámpakerettel készült, a kürt szintén fekete gumi házban kapott helyet.

Irányjelző a kormányvégeken és tükör a bal oldalon mindegyik példányon megtalálható volt.

A hosszú ülés miatt oldalra került egy kapaszkodó, eredeti a vizesmatrica a vázon.

1974-ben a rövidebb küllőkkel készültek a kerekek, fekete a hátsó lámpa tartó és már egyenes a kipufogóvég.

Simson feliratos a gumi sárvédővég, két hatos, hatlapfejű Eska csavar rögzíti.

Szinte hibátlanul megmaradt a közel 40 éves ülés, még a szögletesebb márkajelzés olvasható a hátulján.

Az ülésváz is gyári fényezésű, benne a pumpa. A tankrögzítés az S50/S51 sorozatéra hasonlít, jól látható a merevítés a tank alatt, ami a kormánnyakat köti össze a vázzal.

A kényelem miatt a hátsó lábtartót a vázra szerelték.

A jól bevállt kényszer levegő hűtéses motor itt 4 sebességes változatban, de a megszokott 3,4 lóerővel.

 

Bogyay Norbert 2013.09.26.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2013.