Főoldal

Simson Star SR4-2/1 1974

Az elmúlt több, mint 40 évben mindössze 800 km-t tettek meg vele, egy igazán megkímélt egy gazdás, újszerű, de ritka színkombinációjú Start szeretnék bemutatni.

Az 1971-óta a kínálatban szereplő, de nálunk meglehetősen ritka Habicht színkombinációjában ragyog a Star.

A gyártás vége felé több szállítmány így érkezett Magyarországra. Elsőre látszik, hogy hazai exportmodell, nincsenek indexek a kormányvégekben és tükör a bal oldalt sem.

Hátsó nagyméretű rendszámtáblatartó helyett csak alul egy kis fül van.

Ekkor már fekete lámpakerettel és kédergumival készültek a Starok. Érintetlen a tankmatrica, még egy megsárgult védőréteg is rajta van.

Még a Simson márkajelzés piros és fehér része is hibátlan, minden alkatrészen polírozás nélkül is ragyog a gyári fényezés. Sehol egy utólagos furat, visszajelző.

A km óra számlapjának sem volt ideje besárgulni a 800 km alatt.

Kopásmentes kormánymarkolat és kuplungkar, de a fényváltó kapcsoló krómozása is hibátlan.

Ugyanilyen a jobb oldal is, még az első fékbowdenre sem kellett állítani.

Bowdenek és a km óra spirál is szürke, fakulásmentes, minden apró részlet érintetlen.

Ilyen egy gyári új ülés, a huzat nincs megkeményedve, repedezve, tökéletes a varrása is.

Az ülés felnyitható, az ülőlap alatt utazik a fekete pumpa, itt éppen piros a szerszámkészlet, ennyi km esetében még ki sem kellett nyitni.

Ülés alatti rekesz is szinte hibátlan, nem koptatta le semmi a fényezést

Olyan az adattábla, mintha most szegecselték volna fel.

Lábtartók is szépen állnak, hátsó fékbowdenen még a védőgumi is rajta van.

Még gyakorlatilag be sincs járatva a háromsebességes kétütemű motor.

A Pneumant gumikon még jól látszik a korabeli meo pecsétje, nem sok hiányzik a futófelületből.

Ezeken a kései példányokon már csak egy műanyag kábelkötegelő van a fényezett burkolat helyett.

A kevés km mellett a jó tárolásnak köszönhetően megmaradt közel új állapotában az elmúlt 41 évben.

Végül pedig is kis videó a nyers kényszerlevegőhűtéses Star motor hangjával.

Bogyay Norbert 2015.03.26.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2015.