Főoldal

Simson Sport felújítás

Egy 1961-es Simson Sport megmentése képekben

 Első lépés egy Simson beszerzése volt. Minnél eredetibb, annál kevesebb alkatrészt kell beszerezni hozzá. A képeken részben látszik, hogy a főbb hiányosságok: lámpaüveg, benzincsap, oldaldoboz fedele, markolatok, karburátor, első sárvédő alsó része, illetve a kipuffogódob.

Második lépés a motor alapos megtisztítása, hogy könnyebben felmérjük a felújítható, illetve a beszerezendő alkatrészeket.

Következő lépés a szétszerelés, illetve az alkatrészek különválogatása, rendezése, hogy ne legyen kavarodás az összerakáskor.

 

Polcokon kényelmesen elférnek a kisebb nagyobb alkatrészek.

A következő képeken a gyári festés előkerül. Ami a mi esetünkben nagyon fontos a megfelelő csíkozási minta miatt.

Még a tankon is látszik az ezüst betét, a kék és az arany csikozás pontos helye.

Következik a motor szétszedése.

A váltóban csapágycsere.

A motorba is új SKF csapágyak kerülnek.

Sorban a helyére kerülnek a motorban a csapágyak szimmeringek és persze a vezérlés majd a fő-tengely is.

A henger még alapméretű volt, a biztonság kedvéért megfúrattam és új dugattyút kapott.

A megfelelő alkatrészbázist sikerült beszerezni, hogy ne hiányozzon semmi :)

Fő a biztonság: felújított fékbetétek

A szemcseszórás után irány az alapozás.

Elkészült a festés is.

Közben a krómozás összejött.

És a leglátványosabb rész: az összeszerelés.

Jelenleg itt tartok.

A motor nemsokára kész, most az oldalkocsija következik..

Bogyay Norbert 2008.03.12.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2006.