Főoldal

Simson Supra autók

A XX. század elején a Simson család vállalkozása fokozatosan nőtt, már 1911-ben bővítették a kínálatot automobillal, a kezdeti próbálkozások után az 1920-as évek közepére egyre nagyobb sikereket értek el a korukat megelőző típusokkal. Ekkor jelent meg a Simson Supra.

Szerencsére napjainkban is láthatunk pár példányt belőle, ugyanis Suhlban a járműmúzeumban külön részt szenteltek a Simson Supráknak

Simson Supra So 1925-ből az egyik különlegesség, négyhengeres 1970 ccm-es négyütemű, vízhűtéses motorja 55 lóerőt adott le 2800-as percenkénti fordulatszám mellett. Könnyűfém öntvényből készült a blokk, a hengerfej 16 szelepes, OHC, a főtengely króm- nikkel- vas ötvözet. Pallas vagy Zenith karburátorral, Bosch 12 voltos akkumlátorral, elektromos benzinpumpával és szintén Bosch akkumlátoros gyújtással készült.

Már ebben az időben négykerékfékkel rendelkezett. Hátsókerékhajtás, négyfokozatú sebességváltó, kardánhajtás, jóval az első tengely mögé tolt motor.

Karosszériát Karlsruhéban és Frankfurtban is készítettek hozzá, jelen esetben ez utóbbival készült.

Simson Supra S szintén 1925-ből, gyönyörű vonaltervezésű nyitott kétszemélyes szupersportautó.

Négyhengeres, vízhűtéses motorja 50 lóerős 4000-es percenkénti fordulatszám mellett. Könnyűfém motorja, hengerenként négy szelepes, dupla vezérműtengelyes felülvezérelt és felülszelepelt (DOHC) motorját egy Solex porlasztó táplálta üzemanyaggal.

A könnyű karosszériát akár 140-160 km/órás sebességre is felgyorsította ez az erőforrás.

Drótküllős kerekeit nagyméretű dobfék lassította elöl és hátul is egyaránt.

Számtalan sportsikert értek el vele.

Simson Supra R 1928-ból, a fehér, nyitott 6 üléses karosszériás,

sorhatos, 3130 ccm-es, alulvezérelt, de felülszelepelt motor 60 lóerőre képes 2800-as percenkénti fordulatszám mellett.

Az 1700 kg-os karosszériával tartósan 100 km/órás sebességet is tartani tudott, átlagosan 16-18 liter volt a gyári átlagfogyasztás 100 km alatt.

Ez a modell is a jól dokumentáltak közé tartozik, első tulajdonosa Gotha városába vitte, ahol több évtizedet töltött. Végül 2007-ben került vissza Suhlba.

Simson Supra Ri 1928-ból már a nagyobb soros hathengeres 3425 ccm-es

70 lóerős OHV motorral készült, szintén könnyűfém dugattyúkkal. Érdekessége, hogy a története folyamatosan dokumentált,

első tulajdonosa 14500 birodalmi márkáért vette, majd a háború után több rendszámváltást és átszabást is megélt, restaurálása még hátravan,

de így is impozáns látványt nyújt magas építésével.

Simson Supra A, a zászlóshajó szerepét töltötte be a harmincas években. Soros nyolchengeres, 4567 ccm-es oldalszelepelt motorja 90 lóerős volt 3000-es percenkénti fordulatszámon.

Stormberg porlasztója, membrános üzemanyagszivattyúja és 12 voltos Bosch elektromos rendszere volt.

A közel 5 méteres és két tonnás karosszéria 120 km/órás végsebességre képes, átlagfogyasztása 21l/100km a gyári adat szerint.

Bogyay Norbert 2015.11.17.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2015.