Főoldal

Simsonok Magyarországon 2.rész

Két részben szeretném bemutatni a Simsonok magyarországi pályafutását. A második részben a rendszerváltástól napjainkig lesz szó.

Az 1990-es év végére jelentősen megdrágultak a Simsonok Magyarországon. Az utolsó példányokért 50-60.000 forintot is elkértek a kereskedők. Közben Suhlban megindult az S53 modellsorozat gyártása, de sajnos hazánka a KERMI-t kivéve nem nagyon jutott belőle. Ekkor voltak átszervezések is a gyárban és leállt a gyártás.

1991-re megalakult a Simson Fahrzeug GmbH és megindult újta a termelés Suhban. Az összes Simsonon a BVF karburátorok helyére Bing került. Ekkor már nem forgalmazta a motorokat a Mobil. Közben megnyílt a magyar motorpiac, mivel 50ccm alatti motorkerékpároka eltörölték a vámot.

1992-ben a Simson Bt Baján elkezdte forgalmazni a Simsonokat, de már közel sem a régi árakon. A legolcsóbb modell az SR50 robogó volt, 71.000 Ft, míg a legdrágább az S53E, azért 80.000 forintot kértek.

Az 1993-as Motorkatalógus beszámolt arról, hogy az egységesített Németországban kezdett alakulni a Simsonok eladása, 451 db-ot értékesítettek belőle.

1994-re a Capitol-Simson vette a kezébe a hazai értékesítést. A budapesti székhelyű cég az elérhető összes típust forgalmazta. Igaz, hogy közben a német márka árfolyama a 12 szerese lett a korabeli NDK márkáénak. Ez sajnos meg is látszott az árakon: S53B 150.000 Ft, SR50 175.000 Ft, a beta 214.000Ft, míg a legérdekesebb az SR50 CD háromkerekű 364.000 Ft és az elektromos gamma, ami 539.000 Ft volt.

Az árak folyamatosan emelkedtek 1996-ra már a Habicht 293.000, az új Star 50 robogó 330.000 és a Sperber 395.000 Ft lett a hivatalos árlista alapján.

1996-ban a Huber Kft látta el a nagykereskedelmi feladatokat. Az új forgalmazó komolyan vette a márkát és több motorkiállításon is szerepelt az új Simsonokkal. A Nagykőrösi úton lévő bemutatóteremben a kétüteműek mellett egy Simson Sport is szerepelt.

1997-ben újra átszervezés volt a suhli gyárban, ekkor Simson Zweirad GmbH lett a vállalat új neve.

1999-ben a legolcsóbb Simson a Habicht 50 Basic volt 310.000 forinttal és a Star 50 robogó tárcsafékel 510.000 forintba került.

2000 nyarára a gyár csődbe ment és a Kontec csoport megvásárolta. Innentől fogva Simson Motorrad GmbH & Co, de a termelés nem állt le.

2002-ben az utolsó hivatalos árlistán az alábbi motorok és árak szerepeltek: Simson Habicht 50 Basic 417.000 Ft, Habicht 440.000 Ft, Fighter 422.000 Ft, Sperber Beach Racer 430.000 Ft, Sperber MS50 586.000 Ft, Star Classic 417.000 Ft, Star 50 tárcsafékkel 610.000 Ft.

 

 

Bogyay Norbert 2009.01.14.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2009.