Főoldal

Six days 1964 Silbervase

A Nemzetközi Hatnapos Enduró versenyek történetében mélyedünk el egy kicsit, ezen belül pedig a Ezüstserlegről lesz szó. Sokak által ismert, hogy 1965-től a hetvenes évek közepéig minden Simsont ilyen feliratos alu tanksapkával láttak el.

Az 1904-ben Párizsban alapított FIM (Nemzetközi Motorsport Szövetség) keretében szervezték a hatnapos terepversenyt.

A verseny története egészen az első világháború előttre nyúlik, 1913-ban az Egyesült Királyságban, Carlisle nevű településen rendezték a hagyományt indító nemzetközi rendezvényt.

Az ezüst serleg díjat viszont 1924-től osztották ki, először a norvég csapat nyert. Érdekesség, hogy 1927-ben Nagy Brittaniában rendezett futam a hazai női csapat győzelmével végződött.

Második világháború alatt több évben elmaradt a kihívás, majd az első alkalommal a világégés után 1947-ben Csehszlovákiában indult a nemzetközi mezőny, mindkét kategóriában hazai győzelem született.

1964-ben Erfurtban (Erfurt-Suhl környékén, részben a türingiai erdőben) az NDK rendezte a futamot,

a változatosság kedvéért mind a két versenyt a hazai pálya előnyeit élvező DDR csapat nyerte,

részletes eredmények,

érdekesség, hogy az USA csapatban Steve McQueen is szerepelt.

a győztesek és a motorok. Jól látható, hogy a versenyzésre készített Simson GS motorok teljesen egyedi építésűek voltak, gyakorlatilag évente újat építettek belőlük.

Néhány jó kép a korabeli reklámanyagból.

Kihasználták a reklámértékét a győzelemnek, nem csak a tanksapkán, de a prospektusokon is feltűnt az ismerős logó a következő években.

Még egy bélyegsorozat is megörökítette a kiemelkedő eredményt.

A következő évben a Man szigeten is

dupláztak a keletnémetek

1981-ben a FIM úgy döntött, hogy a ISDT (nemzetközi hatnapos triál) nevet ISDE (nemzetközi hatnapos enduro)-ra változtatta, elsősorban a jobb marketing érdek miatt.

A következő győzelemre 1982-ig várni kellett a korabeli csehszlovákiai Vágbesztercén, 

nagyon sikeres évtized volt, mert 1984-ben a hollandiai Assenben,

1985 La Molina,

Spanyolország,

majd 1987 Jelenia Góra,

Lengyelország is NDK sikerrel végződött.

Természetesen más nemzetközi versenyeken is jó eredményeket ért el a gyári Simson csapat, de az már egy következő bemutató témája lehet.

Bogyay Norbert 2018.11.06.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2018.