Főoldal

Simson S51N-H 1980

Minden egy e-maillel kezdődött, melyben egy első tulajdonostól származó kék alapkivitelű Simson szerepelt és egy kedves ismerősöm ígérete, miszerint ha megveszem a segédmotort szívesen elhozza hozzám.

1981-ben vásárolták a Korvin áruházban, de hazaszállítása utáni éveket egy melléképületben töltötte a sok ezer társától eltérően.

A 9200 Ft-os vételárat a mai napig őrzi a nagyáruház számlája.

Annyira egyszerű a felszereltsége, hogy a gyári prospektuson lévő német S51N képe mellé magyarázó szöveg került, hogy a hazai kivitel még a képen szereplő típusnál is szerényebb.

Az üzletet megkötöttük, ekkor jött a meglepetés, mégpedig Takács Pisti ígéretéhez híven elhozta a motort hozzám, de nem az egyszerű utat választotta holmi szállítással, hanem feltankolta a kismotort és több mint 200 km-es távot pár óra alatt teljesítette.

Végtelen türelméről tett tanúbizonyságot, mivel az S51N-H típusok gyárilag 40 km/órás végsebességgel rendelkeznek, ebben a tekintetben érintetlen az itt bemutatott példány is.

A legkorábbi S51N-H típus még az S50 sorozatnál megismert lámpákkal készült, az S50N-H kiviteltől igazából csak a motorban, a külső trafós gyújtásban, az eltérő hátsó fék és hátsó kipufogótartó kialakításban meg pár apróságban tért el (ilyen a más mintázatú markolatok és az oldalfedél matrica pl.)

Menetteljesítmény tekintetében sem volt nagy különbség, mivel a végsebesség megeggyezett, csak az új blokk lett kicsit nyomatékosabb.

Teljesen érintetlen motor, még a gyújtásfedél sem lett levéve soha, mindhárom fojtás a helyén (porlasztóban a gyűrű, hengerben a kipufogónyílás szűkítése, illetve az extrém hosszú könyök), pontosan ezért nagyon csendesen jár.

Nagyon szép a fényezés, pedig nem volt még soha polírozva, a sárvédők is jóval fényesebbek a későbbi kiviteleknél. A hátsó merevítő átmérője kisebb a hátsó lábtartós kivitelűeknél.

Bal oldalon egy kis átműrőjű tükör, kerékpár csengő, jobb oldalon pedig a világítás kapcsoló és a slusszgomb, alatta  a dúsító karja található.

Minden kezelőszerv újszerű, alig látható kopás, minimalista a stílus még km óra sem került rá.

Mindeggyik Simson faládában tette meg az utat új korában Suhlból Budapestig, a kép jobb oldalán látható két kis műanyag alkatrész segítségével fordították el a kormányt 90 fokkal, így kisebb lehetett a rekesz. Még ez a kis alkatrész is megvan hozzá.

Végül egy videó a motorról.

Bogyay Norbert 2013.09.24.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2013.