Főoldal

Simson S51E 1986

Hazánkban 1986-tól érkeztek nagyobb mennyiségben endurók, mint a legjobban felszerelt és legdrágább Simsonok, az első három évben a leggyakoribb szín az ezüstszürke volt, egy 1986-os év végi keveset futott példányról lesz szó.

16.800 Ft-ba került egy áprilisi Mobilos árlista szerint, pontosan 3.000 Ft-al volt drágább az N-H kivitelnél, de jóval többen keresték ezt a változatot.

Kényelmesebb és komfortosabb az alapmodellnél...

A rövid hátsó sárvédő műanyag toldattal itthon az enduro kivitelek sajátja volt, a sportos jelleg és a könnyű terepre alkalmasság miatt felmentést kapott a hatályos szabályok alól.

Magas kormány, irányjelzők, 100-as kmóra kék távolságifény visszajelzővel.

A hazai modelleken kivétel nélkül nagyméretű kürt van, ami a vázmerevítőkkel együtt nem könnyíti meg a karburátortisztítást.

A trafó a tank alatt, a váz felett van rögzítve, bár az elekromos rendszer 6V-os, a kisméretű trafó 12V-os. Mögötte az indexrelé sárgított galvanizálású hengere.

Jól látható levett tanknál a kürt felfogatása és a műanyag kábelrögzítő.

A bal oldali tank 1987-es, míg a jobb oldali 1986-os, látható egy apró eltérés.

Nagyon jó minőségű fényezés mindenhol, a tank és az oldalfedeleké viszont eléggé hamar kopik.

A hátsó teleszkópnál a kipuffogódob horpasztott kivitelű és az utaslábtartó is ívesebb kialakítású, de még így is nekiér a láb a hővédő lemeznek.

Két fokozatban állítható az MZ típusokról ismert teleszkóppár. A hátsó féklapon van a féklámpakapcsolója.

Már az újabb kivitelű, de még nem a Pneumant jeles markolat.

Bowdentartó műanyag a helyén, védi a sárvédőt a fékbowdentől.

K32-es mintázatú Pneumant gumiabroncs 1986 38. hetéből, illetve MZ és méret beütés az alufelnin.

35 W-os a fényszóró, de nem túl erős a fénye a sötétben.

Emelt, bordázott huzatos ülés, alacsony kivitelű csomagtartó.

Három csavaros felfogatású a szabvány méretű rendszámtáblatartó, a hazai mellett többek között az angol piacos modelleken is ilyen van.

Rend az oldalfedél alatt, sok helyet foglal az akkumlátor, felette a Narva égőkészlet, előtte a szerszámkészlet. A gyújtáskapcsoló alatt van két eltérő méretű biztosíték.

Ezeket a szerszámokat rejti a csomag. A jobb oldali kis doboz a gumijavító készlet.

4 fokozatú sebességváltó, kihajtható berugókar, BVF 16N3-4 karburátor.

A polírozott gyújtásfedél gondozásmentes tirisztoros gyújtást takar.

Kicsivel több mint 9000 km-t futott az elmúlt közel 30 évben.

Öröm elővenni pár körre a csendes és bontatlan blokkos kismotort.

Bogyay Norbert 2014.03.17.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.