Főoldal

Simson S51B 2-4/1 1988

Az előző rendszerben sok oktatási intézmény rendelkezett segédmotorral, az általános iskolánkban Verhovina volt a technikai szertárban, főiskolán viszont két zöld S51B pihent teljesen új állapotban, az egyik tolna megyei Ipari Szakmunkásképző intézményben viszont egy electronic Simson aludt csipkerózsika álmot.

Napokban bővült a gyüjtemény egy alig használt jól felszerelt példánnyal, a képeken látható okker színű motorral. Részleteiben is teljesen újszerű állapot, alig látszik használati nyom az eltelt 30 év alatt.

A nyolcvanas évek második felében az enduró mellett megjelent a másik négy sebességes, megszakító nélküli tirisztoros gyújtású motorkerékpár a magyar boltok kínálatában is.

Ahogy kivezették az S51N-t a piacról az S51B vette át az alapmodell szerepét. Az electronicot néhány jól észrevehető alkatrész különbözteti meg ettől.

Gumiharmonika az első teleszkóppáron,

Kisméretű trafó a tank alatt (nem látszik, de a jobb oldali dobozban kapott helyet a tirisztor, Vigyázat Nagyfeszültség feliratos matrica mögött).

Ekkor még  S51 szerepelt csak az adattáblán a B és az electronic esetében is.

Még ki sem volt szedve a kerék, teljesen érintetlenek a csavarok. Helyén a fékbowdent tartó műanyag pöcök is.

Pneumant K36-os mintázatú gumikkal szerelték már ekkor ezeket a példányokat. A gumik DOT száma alapján 1988. 33. hetében készültek.

Kombinált kapcsoló is jellegzetes volt ebben az évben. A kuplung és a fékkar még a szögletesebb régi forma, de a markolatok már a Pneumant feliratos bordázott műamyagok

A barnított keretes, kék távolságifény visszajelzős km óra már a törésre és felhajlásra képes fehér műanyag mutatós.

Részleteiben is tökéletes állapot, krómozás és a galvanizálás is jól bírta az elmúlt 30 évet.

Vizes matrica a tankon, nem volt szükség polírozásra, ilyen szépen megmaradt a fényezés. Nagyon keveset lehetett napon.

Nem koptatta semmi a gyári fényezést, látszik a fényezés előtti utolsó csiszolás nyoma az egész tankon.

Oldalfedeleken S51 electronic vizes matrica.

Az electronic kivitel az enduróhoz hasonlóan végig fojtatlan kivitelben készült, így 60 km/óra környékén van a gyári végsebesség.

Polírozott oldalfedelek a már megszokott M541-es típusjelzésű 4 sebességes 3,7 lóerős motoron.

BVF 16N3-4 porlasztó, cikkszámos 1987-es gyártású henger, bontatlan motorblokk, melyet még rendesen be sem járattak.

1988. 07. havi gyártású EMZA kisméretű 12 voltos gyújtótrafó a tank alatt kapott helyet.

Nagyméretű, személyautókon is használt kürt segít beazonosítani az exportváltozatot.

Ebben a modellévben kezdték el az átállást a modernebb féklámpa kapcsolóra, itt még csak a helye van meg a blokktartón.

Láncvédő gumik cikkszáma a belső felére került.

Magasfényű feketék a vázelemek, csavarok sárga galvánrétege is szépen kivehető.

Bordázott üléshuzat, hátul emelt ülésvázzal, akárcsak az enduro modellnél. Egyedi fekete porfestett rugós hátsó teleszkóppár.

Még az üléshuzat varrása sem koszolódott be, megvédte a fólia a huzatot.

Helyén a pumpa, az ülés alatt. Alumínium kábelkötegelők tartják a vezetékeket a helyükön.

Itt jelent meg a porfestett hátsó lámpatartó, jobban ellenáll a kopásnak.

Minden érintetlen és teljesen újszerű. Magas fényű króm az indextartón.

Felni szép fényes, látszik a gyári Pneumant belső, fém szelepsapka. Lengővilla festése makulátlan. Rendszámtáblatartó furatok ekkor már az endurón is használt három csavaros rögzítésűt használták ezen a modellen is.

Alig látható kopás a középállványon, a kis gumi ütköző miatt szép halkan csapódik a helyére.

.Az 1988-as évjárat volt az utolsó teljes év, hogy a 6V-os elektromos hálózattal készültek a Simsonok (legutolsókat még 1989 legelején készítették).

Bogyay Norbert 2018.05.27.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2018.