Főoldal

Simson S51/1C1 H 1990

Az 1990-es év elején még a szürke sárvédős, de már az S51 12Volt matricás kismotorokat készítették Suhlban, egy év eleji gyártású fojtatlan kivitelű korábbi nevén electronic bemutatója következik.

Az enduro mellett a legjobban felszerelt hazai piacos modell Dombóváron került az első tulajdonosához, ahol több mint egy évtizedet töltött, majd egy kedves ismerőshöz került, aki maximum két tank benzint motorozott ki az elmúlt újabb évtized alatt.

Mindösszesen a gyertyapipa fém borítása lekerült és kuplungbowden csere történt rajta.

Újszerű az adattábla a váznyakon, eltérő az évjárat és az alvázszám beütés. A pontos típusjelzést ekkor már nem beütötték, hanem festve volt.

Műanyagmutatós barnított keretű az óra, porfestettek a szektorok a kormányon.

Alig kopott a Pneumant feliratos markolat, újszerű a kuplungkar.

Simson és IFA felirat és cikkszám az eredeti tükrön. A szára is nagyobb szögben hajlított, mint az utángyártottak esetében.

Zárt végű anya rögzíti a 12 voltos kürtöt, szabadon vannak a kábelek a váznyak mellett, hosszabb távon lekoptatja a fekete fényezést a vázról.

HS1-es lámpafej, barnított kürt, a km órához az egyik kábel a távolságifény visszajelzőjé, míg a másik az óra világításáé.

Gyári fényezés a tankon, még az íveken sincs megkopva, látszik, hogy nem szállítottak semmit, ami dörzsölné a festést.

Még a kulcs is az NDK-ban készült, érdekes, hogy a felirat ferdén áll zárt helyzetben a tanksapkán.

Két kulcsot adtak az oldalfedélzárhoz is anno. Helyén az ülés alatti alu kébelkötegelő.

Ekkor már az újabb benincsap rögzítő anyát használták mindegyik modellen.

Műanyag állítható kábelkötegelő a vázon, 12/89, azaz 1989 decemberi gyártású a kisméretű trafó (EMZA) a tank alatt.

MZ felirat és a méret (1,50 x 16) a polírozott alumínium felnin, fém szelepsapka és rögzítőanya a Pneumant belsőn.

1990. 7. hetében készült a 2,75-16- os méretű Pneumant k36/1-es gumi.

Látszik még az előző megoldású féklámpakapcsoló helye a hátsó féklapon, de itt már az újabb megoldású.

Hosszú hátsó kipufogótartó fényezése is hibátlan, rugalmas, így nem is lazul meg a kipufogókönyök, illetve nem is feszül, mint aki utólag fixre rögzíti feleslegesen.

Az üléshuzat is jól viselte az elmúlt 26 évet, még most is rugalmas a forrasztott mintás műbőr, illetve a szivacs is kemény, ellentétben az utángyártott puha daraboktól.

A magasított nyereg hátulján a Simson felirat. A ragyogó krómozású csomagtartón még a helyén van a csomagrögzítő gumi, picit a csat galvanizálása megfakult,

Feliratok, márkajelzés, cikkszámok és a gyártás helye, mind kiolvashatók a hátsó lámpabúrából, belül még a gyártás éve és hónapja is kiolvasható.

Cikkszámos és a három hegyes Simson logó látható a kipufogóvégen.

A piros feliratos és a fekete, kívül felirat nélküli zárókupakok is gyáriak a 4 sebességes kuplungfedélen.

Akárcsak az enduro modell esetében itt is BVF 16N3-4 jelű a porlasztó, látszik, hogy érintetlen a BVF feliratos CO csavar műanyag kupakja.

Polírozott fedeles gyújtásdekni, eredeti km óra spirál, szép krómozású ugyancsak gyári kipufogókönyök. A fedél sem volt még leszedve a motorról.

Kellemes az összkép, mintha visszamentünk volna az időben egészen a rendszerváltásig.

Már az újabb, könnyített kivitelű a középállvány.

Végül egy kis videó a motorról

Bogyay Norbert 2016.05.26.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2016.