Főoldal

Simson S51/1B H40 1990

1989-től ez a modell volt a Simson S51 alapkivitele, mely jelentősen eltér elődjétől, az S51N-H válozattól. 1990. novemberében vásárolta első tulajdonosa és gyönyörű gyári állapotban megőrizte ezt a segédmotort.

Az 1989-ben piacra került S51/1 sorozat alapkivitelére épül a hazai kivitel is, néhány részlet azonban eltér a német kiviteltől.

1990-ben tértek át a fekete porfestett sárvédőkre és egyre több helyen kapott ilyen bevonatot a váz is. Szinte hibátlan a gyári fényezés mindenhol..

Semmi kopás a tankon és az oldalfedeleken, itt hagyományos matricák vannak mindegyik elemen.

Ekkor mindegyik Simsonon irányjelző és kombinált kapcsoló volt a kormány bal oldalán. A B kiviteleken csak egy tükör volt, szintén a bal oldalon.

Az adattáblán szerepel a pontos típusjelölés és a cm50ccm felirat, ami a 40 km/órás végsebességre utal. Akkoriban ez volt a segédmotorkerékpárok ismertetőjele.

Hosszú hátsó sárvédő, rendszámtáblatartó furatok nélkül, gumi toldattal...

...elöl nincs harmonika porvédő a teleszkópszárakon, hagyományos első izzós lámpafej...

...krómozott felső burkolatos hátsó teleszkóp, utaslábtartó nélküli vázmerevítő...

...rendszámtáblavilágítás nélküli telipiros hátsó lámpabúra...

hagyományos, ívelt berugókar, hibátlan festésű oldalfedélen az S51 12 voltos matrica...

első és módosított hátsó féklámpakapcsoló...

... alacsony, bordázat nélküli ülés, csomagtartó rögzítőgumival...

... 12 Voltos, de megszakítós gyújtás, hosszú kipufogókönyök...

fojtott henger, 4 sebességfokozat..

BVF 16N3-13 porlasztó, alacsonyabb házzal. Ezek a fojtott hazai modell főbb jellemzői.

Hibátlanok a küllők és a krómozásuk is, a keréktengely végén lévő anya sárgított ESKA.

Helyén, azaz az ülés alatt a pumpa.

Szerszám, izzó és gumijavító készlet, melyek az oldalfedél alatt kaptak helyet.

Kopásmentes tank, markolatok és szektorok, az egész motor teljesen újszerű.

A hazai modellek km órájában kapott helyet a távolságifény visszajelző.

Végül pedig a bolti számla árulkodik a 28.000 Ft-os vételárról és az 1990. novemberi átvételről.

Bogyay Norbert 2015.03.26.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2015.