Főoldal

Simson S50B 1976

A Star utódja elegáns nagymotoros külsővel jelent meg a hetvenes évek közepén, hazánkba is érkeztek ezek a modern kismotorok elég nagy darabszámban. Egy szép, patinás állapotban megmaradt, egygazdás példányról lesz szó.

1976-os évjárat, de a következő évben vásárolta a gazdája a helyi vasboltban, természetesen rendszámos motorkerékpárként kezdte a pályafutását, de komoly használatba végül nem fogták, ez meg is látszik az állapotán. A rendszáma sajnos már nincs meg, de a tartója a helyén van.

Két alkalommal vitték műszaki vizsgára, majd egy panelház tárolójában vészelte át a rendszerváltást.

Még a púpos tankos változat, de már az újabb fajta kisebb és íves S50B felirattal szerelték.

Ismerős az erőforrás a korábbi kismotorokról, de már nem kényszerlevegő hűtéses,

hanem menetszélre bízták, akárcsak a gyújtás, az S50B1-nél tértek át a külső trafós gyújtásra, pedig a Sperber és Habicht blokknál már használták ezt a megoldást.

BVF 16N1 8 porlasztóval készült, egy év állás után is első rúgásra indult a bontatlan blokk...

Merevített a hátsó lábtartó még..

Elöl már a krómozott irányjelző tartókkal szerelték, hátul még a feketére fényezett régebbi változatot láthatjuk. A csomagtartón lévő gumi is újkora óta szolgálja a kismotort.

Érintetlen az ülés alja, helyén a pumpa

Még a korabeli DDR minőségjel festése is látható az eredeti Pneumant gumikon

Ekkor még a rövidebb küllőkkel készültek a Simsonok, jól kivehető az alumínium alsó teleszkópszár pikelyezése

Alig van pár karc a világoszöld fényezésen

Szürke bowdenek, régebbi típusú markolatok, 80-as km óra, bal oldali tükör, minden a helyén és tökéletesen működik. Mai szemmel érdekes az irányjelző kapcsolója a kormány jobb oldalán.

A lámpatök elkerülte a távolságifény visszajelző gányolását szerencsére.

A legkorábbi irányjelzőkkel szerelték, elöl csavarosak, a rögzítőbilincs hátul furatos.

Ekkor még egyforma műanyag sárvédőtoldatokkal jöttek hazánkba is a Simsonok, de csak pár évig, mert 1978-ban az S50N-H esetében már a hosszú gumi került hátra.

Bogyay Norbert 2013.08.31.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2013.