Főoldal

Simson S50B1 1978

Az S50B sorozat továbbfejlesztett kivitele volt a B1, a megbízhatóságot nagy mértékben befolyásolta a külső trafós gyújtás és a növelt teljesítményű világítás. Egy szépen megőrzött 1978-as példányt szeretnék bemutatni.

1979-ben Pécsett helyezték forgalomba, magyar exportmodell, nagymértetű kürttel.

Ebben az évjáratban már a kisebb tankkal és fekete bowdenekkel,

az indextartók krómozott kivitelűek, hátul lecsavarozhatók a lámpatartóról. A kerekek küllőzésében már visszatértek az 1974 előtti két keresztes megoldáshoz.

A tankra a Simson felirat felé kisméretű Ifa feliratot ragasztottak egészen 1983-ig.

Az ülésvédő fóliát és a csomagtartó gumiját is megőrizte az első tulajdonos.

Az üléshuzat hátulján a Simson felirat mellett ekkor még a 3 kockás Ifa feliratot festették.

A korabeli rendszám kicsit megbontja a motor arányait.

Az S50B1 főbb jellemzője a tank alá helyezett trafó. A motor teljesítménye azonban nem változott.

Kicsit hiányos a kép: a kuplungbowden tartó nincs a hengerfejen, illetve a kipufogó könyök sincs a motoron.

Nagyméretű lámpafej változatlan, az adattáblán ekkor még a pontos típusjelzés szerepelt a váznyakon,

Precíz bowden elvezetés, 80-as km óra krómozott tartólemezzel. Mindegyik Eska csavar domború feliratos.

Természetesen megvan a szürke forgalmi engedély is...

... nem szerepel benne a gyártási év, csak a forgalomba helyezés időpontja.

Végül egy kis videó a jellegzetes, bontatlan blokkos kismotorról.

 

Bogyay Norbert 2014.02.13.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.