Főoldal

Simson motorok robbantott ábrái

Motorunk alapos megismeréséhez nagy segítség egy részletes rajz, melyen az összes alkatrész a megfelelő helyen látszik. Korabeli gyári ábrák segítségével végignézzük a fontosabb típusokat.

Egyhengeres, négyütemű, 250 köbcentis, 14 lóerős motor, ilyet építettek a Simson Sport motorokba 1956-60 között. Ez még az első, fixen beépített változat.

1954-ben jelent meg ez a négysebességes, láb és kézi kapcsolású sebességváltó az AWO 425-ös típuson, egészen 1961 végéig készültek pár apró módosítással.

Szintén 1954-ben készültek el a képen látható hátsó hajtással a suhl-i mérnökök, itt is a négyüteműek gyártásának végéig ebben a formában készítették az összeset.

A Simson Sport teleszkópvilla ábrája, kiemelik a 150mm-es rugóutat.

Az MZ-nél tervezett, majd a Rheinmetall irógépgyárban Sömmerdában készült pedálos Simson blokk részletes ábrája.

1964-ben kezdték meg a Schwalbe/Star sorozat M53 típusjelzésű 3 sebességes motorját készíteni, eleinte kézi, majd lábváltós kivitelben kényszerlevegős hűtéssel.

1975-re már a második átdolgozásnál tartottak, immár M53/2 változatban, menetszélhűtéssel készült az S50 sorozat számára.

1979 végén mutatták be az M531 háromsebességes és az M541 négysebességes blokkot, melyet az S51 és a KR51/2 számára terveztek. Néhány évre rá bővült a 70 ccm-es 741-es változattal.

A nyolcvanas években még módosítottak kicsit a jól bevált erőforráson, megjelent az üresvisszajelző és az önindító is egyes SR50/80 változatokon.

Bogyay Norbert 2016.08.26.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2016.