Főoldal

Simson metszetek

Újabb érdekes kiállítást rendeztek be a suhli Járműmúzeumban, mégpedig betekintést engedtek a kismotorok legeldugottabb részleteibe egy egy metszeti modell segítségével.

Mókás kis ábra kalauzolja az érdeklődőket a bejárathoz a kongresszusi központban.

Metszeti modellek könnyítik meg az eldugott részletek alapos megismerését.

Időrendben haladva a KR50-el kezdenék...

...szinte minden részlete jól látható, az idomok fele hiányzik...

... a restaurátoroknak érdemes minden apró részletet alaposan áttanulmányozni.

Nemcsak a blokk, karburátor, de a légszűrőház...

és a féklap is betekintést enged.

A következő metszet alapját a mofa SL1S adja,

jól látszik a Schwalbe/Star sorozatról ismerős dugattyú...

Ékszíj és lánchajtás is van rajta...

Hangtompító belső felépítése...

.. és a gyújtás is látható.

A Star tankja nem gyári fényezésű, de ez nem zavar a részletek alapos megismerésében...

..látványos az alaposan kimetszett blokk...

..de az oldalfedél is érdekes...

... a Sperber viszont jóval látványosabb képet mutat...

tank alatti nagy helyre egy óriási szívászajtompítót szereltek nagyméretű légszűrővel, de a lámpaidom alá is jól belátunk...

...ahol kényelmesen elfér az irányjelző reléje is...

... négysebességes blokk felvágva...

.. érdemes megnézni az ülés alatti csomagtartóban is mekkora szívászajtompító került...

..ez már az egyszerűbb kivitelű hangtompító betét a hátsó levehető részben....

.. évjárat és alvázszám nem szerepelt a motoron, ellenben a hátsó teleszkópba is benézhetünk..

.. a fél sárvédőnek köszönhetően a K4-es Pneumant gumi jól hozzáférhető a fékkel és az első rugóstaggal egyetemben..

Itt már a Habicht látható pucéran :)

Kényszerlevegő-hűtés a célkeresztben.

A tank itt sem gyári fényezésű, a többi részlet rendben van.

SchwalbeS kivitelnél egyértelműen a különleges hajtás vitte a prímet...

..de azért a lámpafej alatt mindkét irányból alaposan körbenézhetünk...

...nagy segítség a kábelelvezetés terén..

.. félautomata kuplung és ami mögötte van :)

A berugókart eltekintve egy nagyon szép S50N tárulkozik fel előttünk...

..itt sem végeztek félmunkát a metsző szakemberek..

.. ezt az elemtartót hazánkba nem hozták...

...még az első teleszkóp alkatrészeit is láthatjuk,,,

..akárcsak a hátsó lámpáét.

Az önindítós SR50/1 is érdekes darab...

..nem csak az egyedi színkombináció miatt...

..hanem az elektromos indításé a főszerep...

..de azért volt bőven látnivaló a kipufogó...

...és a motor környékén is.

Végül, de nem utolsó sorban az S53 is bemutatkozott a szokástól eltérően egy korai példányon keresztül látszik a belső működése...

Jó volt látni a németes alapossággal kidolgozott modelleket, aki a suhli jáműmúzeumban jár mindenképpen tekintse meg őket a külön kiállítóteremben.

Bogyay Norbert 2015.09.06.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2015.