Főoldal

Simson Reklámok

Újabb érdekes csomagot hozott a postásunk, egyenesen Németországból, közel a Simson gyárhoz. Többnyelvű reklámanyag adta a mappa zömét, de három nagyméretű poszter is lapult, azaz tekeredett benne.

Egy kis érdekesség, Porsche bélyeg a csomagoláson.

Időrendben haladva a két oldalas 1970-es mofa SL1 látható a képeken, még rugózatlan első kerékkel. 1971-ben már mindkét kivitel szerepelt a kínálatban. Az 1,6 lóerőt nagy számokkal hirdetik :)

Schwalbe S kivitele a kényelemről szólt, az alapkivitelhez képest a hidraulikusan csillapított lengővillás rugózást, erősebb fényszórót és az automata kuplung jelentette a főbb újdonságot. Ez a blokk került a DUO 4/1 változatába is.

Simson S51E 1983-as változata az egy évvel későbbi prospektuson, hazai kivitelben, ritka tankmatricával, régebbi tankkal, ezüstre fényezett lemezfelnikkel, csak az ülés hátulján IFA Simson felirattal.

Hátoldalon még a 82-es rövid hátsó sárvédős változat látható döntés közben.

Egy évvel előrébb ugrottunk az időben, szintén az Enduro kivitel, de már a hagyományos fehér vizesmatrica van a motoron. Lemezfelni és az íves berugókar még az év eleji motorokon megtalálható ekkor is. Érdekesség a magyar nyelvű leírás a hátoldalon.

Simson S51 Comfort, színre fényezett sárvédőkkel, feketére porfestett blokkal, fordulatszámmérővel, az egyik legjobban felszerelt S51-es változat volt.

1986-os SR50 reklámanyagra is a gyártás előtti változatok kerültek, kék motoron csak a sárvédők színe és a matricázás a tankon más, de a hátoldalon szereplő motor egyedi színkombinációjú.

Érdemes alaposan étnézni a kerekeket, a préselt lemezfelni betéteinek alakja is érdekes, egyszerűsítették a gyártás alatt.

1991be értünk közben, az S53 sorozat alapkivitele, irányjelzőkkel, nagy lámpaidommal, tirisztoros gyújtással, gyakorlatilag az S51/1C1 szellemi utódja lett.

Másik érdekesség ugyanebből az évből a rózsaszín SR50 változatai, a hátoldalon felsorolt 3 kivitel, a normál, az 70ccm-es és a nyugati export Bunny, melyet a legjobban felszerelt CE változatra épül,de fojtott kivitelű a helyi jogszabályok miatt.

Még mindig 1991, kihajtogatható óriás poszteren is az SR50/80 legjobban felszerelt két változata, a piros a C, míg a rózsaszín az önindítós CE.

Végül pedig két Sperber 50 modell 1997-ből. Ezek a legmodernebb változatai a hagyományos S51 származék Simsonoknak, van itt minden, központi rugós hátsó felfüggesztés, tárcsafék, 17-es kerekek, 5 sebesség...

..magasan elhelyezett, két személyes ülés, rezonátoros kipufogó kellett az 50ccm és több, mint 5 lóerős teljesítményhez. Érdekesség az egy dugattyúgyűrűs megoldás.

A nagyméretű hátsó lánckerék miatt nem burkolt a lánc.

Bogyay Norbert 2017.10.10.

vissza a  Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2017.