Főoldal

Simson Sajtófotók

A Simson gyár marketingesei is igen kreatívak voltak. Rengeteg szórólapot, ajándéktárgyat, zászlókat, kártyanaptárat és fotót bocsátottak elsősorban az újságírók, de a kiállítások látogatói részére is.

Az SR2E moped megjelenéséről az Autó Motor is beszámolt az 1960-as évek elején.

Érdekes, hogy a gyári pecsét szerint 1964-ben adták ki ezt a fotót, de még az előző modell látható a képeken. Erről árulkodik a láncvédő, a hosszú pumpával és a hátsó lámpa is.

A jobb szemléltetés érdekében metszeti ábra is segíti az újdonságok alaposabb megismerését a B/5 -ös méretű fotón.

A KR50 kisrobogó metszeti képe sokat segít a leendő restaurátoroknak. Jól látszik a fekete szelepsapka az első keréken, illetve a bowdenek színe, elvezetése és rögzítése. A mopedeken és a KR50-eseken is csak ezt az egyféle tükröt használták.

1964 a nagy előrelépés éve is volt, ekkor jelent meg a jóval modernebb motorcsalád, amit nem kűlső beszállítótól vásároltak, hanem helyben gyártottak. Az első Star/Schwalbe pároson a K4-es mintázatú Pneumant gumikat alkalmazták. Jól kivehető a képekről a régebbi kormányindex és a tükörlapok is hasonlóságot mutatnak az SR2-es változattal.

Mindegyik sajtófotón jól olvasható a gyártó, a típus és a szabadon felhasználható felirat.

A Star és a Spatz modell hátulról.

Star, Habicht és a Sperber a 60-as évek második feléről.

A Simson GS sorozat is kétütemű motort kapott a 60-as évek elejétől. Igen versenyképesek voltak a suhli motorok. Számos díjat szereztek hazai és nemzetközi versenyeken.

Simson Schwalbe robogó, változatok egy témára. A bal felső képen a KR 51 modell látható 1964-es kiadásban, mellette a KR 51/1S automata kuplungos változata, míg alatta a KR 51/1 modell az 1960-as évek végéről.

Részletes fényképek a Star első rugózásáról, a lámpafejről és a jobb oldali kormányrészlet. A bal alsó képen a Spatz moped SR2E alapján készített első villáját mutatja.

Simson Star minden mennyiségben. Az SR4-II változatokon volt egy madzag ami az ülést rögzítette nyitott állapotban, később ezt elhagyták, a zsanért módosították. A jobb felső képen már az SR4-2/1 kivitele látható. Az alsó két képen még a korai Star pózol mindkét oldalról, de már az újabb tankmatricát rajzolták rá 1966-ban.

A Simson Spatz őrizte meg a legtovább a Soemtron írógépgyárban készített motorblokkot, de a hatvanas évek második felére már a suhli blokk került bele, ígaz csak két sebességes és kézi váltós verzióban. (a jobb alsó képen már az újabb változat látható)

Az S50 sorozat 1974 végi bemutatása újabb komoly lépés volt a gyár életében, meghatározta hosszú időre a Simsonok formavilágát. Komoly váltotatás nélkül egészen 2002-ig gyártásban volt a suhli kétütemű.

Végül az egyik kedvenc sajtófotóm, ami a németes percizitást mutatja az S50-es oldalfedél alatt. Akku, rajta az izzókészlet, ezeket egy gumiszalag rögzíti a vázhoz. Az égőkészlet felett a gumijavító készlet. Az akku elött a szerszámkészlet függőleges helyzetben fér el. Később a szerszámkészletben helyezték el a gumijavító dobozát is.

Ha alaposan megnézzük a képet látszik, hogy nem szériamotor van rajta, mert a B-s felszereltség látható és a hátsó lábtartó pedig a lengővillán kapott helyet....

Bogyay Norbert 2011.02.16.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2011.