Főoldal

MZA Info-Magazin 2014

Pár hete egy érdekes ajándékot kaptam a dombóvári Vöszi motorosboltból, melynek segítségével kicsit körbenézünk, mi is történt Simson alkatrészvonalon az elmúlt pár évtizedben. A két márkanév szinte egybeolvadt, aminek megvan az oka, de lássuk a részleteket.

.

5 éves német nyelvű kiadvány, melyet az MZA vállalat 20. évfordulója alkalmából adtak ki, bárki által megvásárolható volt. Címlapon egy Sperber MS50 némileg endurósított kivitele látható.

Tartalomjegyzék, majd a cég névadó tulajdonosa, Falco Meyer rövid előszava olvasható. Megemlíti, hogy egy garázsból indult a cég, mekkora utat tett meg, mire napjainkra már komoly gyártó és raktárbázissal rendelkeznek.

Rövid Simson márkatörténet, kiemelve a fontosabb dátumokat 1956-2003-ig. Ezen időszak alatt a suhli Simson márkanév alatt sok minden készült, ami köthető a fémiparhoz, azaz az edényektől kezdve, a fegyvereken, babakocsikon át a két és négykerekű járművekig. 2003 volt az utolsó dátum, amikor felhagytak a motorgyártással, ekkor került az MZA cég tulajdonába a Simson márkanév.

Következő pár oldal a cég rövid sztorija 1993-tól indul kicsiben, majd pár év múlva már komoly raktárbázis halmozódott fel.

 

Az ezredforduló egyben egy komoly ugrás volt a vállalat életében, hatalmasat nőtt méretben, sőt még a 2000-es Intermot kiállításon is szerepeltek különálló kiállító területtel. 2003 újabb fontos dátum, ekkor kerültek a csődbe ment Simson gyár alkatrészei, szellemi jogai az MZA-hoz. 2009- től a hajdani suhli gyár területén megindult új alkatrészekből az M531/541/741 sorozatú motorok összeszerelése. Ezt követően több minőségellenőrzési szabványnak felelnek meg a termékeik.

A cég felépítése, telephelyei és részei láthatók ebben a fejezetben. Komoly logisztikai feladataik vannak, sok márkát visszavezettek a piacra az elmúlt években.

Néhány kép szemlélteti a főbb tevékenységeket. Érdekesség, hogy több, mint 8000 négyzetméteren 70 dolgozóval, két telephelyen kb 80000 csomagot szállítanak ki éves szinten.

További részlegek, mindenhol német pedáns rend.

A hajdani Simson gyár területén, a főbejárathoz közel található az MZA egyik központja. Többszintes alkatrészraktár,

de itt készülnek a komplett motorblokkok, fűzött kerekek, gyújtások, sebességváltók és egyben itt tárolják a korabli dokumentunokat és az alkatrészek modern számítógépes tervezéssel készülnek.

Egyre fontosabb szerepet kap a minőség, büszkén hirdetik a Made in Germany feliratot :)

Több nemzetközi vállalattal vannak kooperációban, ilyen a lengyel ALMOT cég, ahol hengerek, hengerfejek és dugattyúk készülnek az MZA számára. Az Addinol olajok számunkra nem olyan ismertek, de az NDK-ban ezt használták. Bing, a 75 év tapasztalattal rendelkező porlasztógyártó cég. Heidenau a gumigyártó vállalat, itt készültek az NDK-ban a Pneumant gumik, sajnos a márkanév másnál van, így a korábbi néven készülnek a moped és motorgumik. VAPE, a gyújtásspecialista a PVL gyújtások kifutása után az utolsó S53-asokat és SR50-eseket már ilyennel szereték a gyárban is. Végül pedig a jól ismert svéd csapággyár az SKF, szintén beszállító volt a kilencvenes évek második felétől a Simsonnál.

Több kevesebb sikerrel pár saját almárkát is visszahoztak, ilyen a Plastanza tömítések, EHR benzincsapok, Leifalit festékek, BVF karburátorok és még pár jól ismert DDR termék. A jobb oldali Németország térképen a két központ és az ország alkatrészkereskedői hálózata.

Több komolyabb rendezvényt szervez és szponzorál az MZA, ilyen az ismert Zwickauban szevezett nemzetközi Simson találkozó, de van MZA kereskedői találkozó, illetve a Simson versenycsapat a fontosabbak közül, de számos rendezvényt támogatnak ezeken kívül.

Pár érdekesség a 2013-as évből, energiaital, tuninghenger, konferenciaterem, vagy az 50 éves a Schwalbe jubileum, illetve a szokásos éves erotikus naptár :)

Csak annyit fűznék hozzá, hogy gyűjtőként természetesen nem használok utángyártott alkatrészt, de azt látom, hogy egyre több használható termék jelenik meg a piacon, ami sokat jelent az olyan márkatársaknak, akik nap mint nap használják motorjaikat, vagy felújítanak egy rég elfelejtett Simsont.

Bogyay Norbert 2019.01.01.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2019.