Főoldal

Simson Supra MTB

A kilencvenes évek második felében a hajdani Simson gyár területén működő Fahrzeughaus GmbH belevágott a modern kerékpárok tervezésébe és összeszerelésébe. Több érdekes modellel álltak elő, melyek közül most egy 26-os kerekű típust mutatok be.

A képen szereplő teljesen alumínium vázas, tárcsafékes, teleszkópos MTB a suhli Járműmúzeumban található, 1999-ben Türingiai dizájndíjjal tűntették ki, még ez évben megnyerte az Ausztriában Saalbach-Hinterglemm-ben rendezett World-Games sorozat hegyi lefutóját a kategóriájában.

Egy hagyományosabb, merev vázas 26 colos kerekeken guruló montain bike került a gyűjteménybe pár nappal ezelőtt.

Visszanyúltak a névválasztásnál a két világháború előtti dicső időszakra és a Simson Supra-ként árulták ezeket a kétkerekűeket.

Szinte csak a legszükségesebb felszereltséggel vették át a gépet, első hátsó prizmák, patkófékek, oldaltámasz, olasz Selle Royal kisméretű nyereg.

A kényelmes irányítás miatt azonban szarvak kerültek a kormányra.

Ma már az aluváz a divat, egy évtizeddel ezelőtt azonban még a króm molibdén ötvözet biztosította a kellő merevséget a lehető legkisebb tömeg mellett.

Kitűnő a fényezési minőség, a váznyakon a régóta ismert szimbolikus három hegyet ábrázoló Simson logó.

Az ülés alatti csövön a Supra márkanevet olvashatjuk.

A váz jobb oldalán futnak a váltó és fékbowdenek rendezetten, műanyag borításban.

Mindkét oldalra kerül a gyártó/összeszerelő Simson felirat.

A betűtípus követi a korai elődöt, de már modernebb és egyszerűsítettek rajta.

Elegáns a színkombináció.

Alumínium Shimano fékkarok, kétoldali váltók szintén a jól ismert Japán gyártótól.

Jobb oldalon a hátsó hét fokozat közül választhatunk

Shimano Alivio egy korai változata dolgozik megbízhatóan.

Bal oldalon a meghajtó lánckerekek közül három áll rendelkezésre.

Kisméretű műanyag láncvédő karika, műanyagbevonatos pedálkarok.

Shimano matrica védi a hátsó villa fényezését. Spóroltak a méretével, így látszik, hogy már dobta le a láncot.

Szintén Shimano a hátsó kerékagy is. Egyszerűen kiszedhetőek a kerekek. Masszív az oldaltámasz, bár a szöge miatt nem a legstabilabb.

Pillekönnyű modern kerékpár, méltó követője a több millió Suhlban készült elődnek. Jól látszik, hogy a beszállítóipar hogyan változott az évtizedek alatt. Ritkaságát mutatja, hogy kevés hasonló rójja az utakat hazánkban.

Bogyay Norbert 2016.01.02.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2016.