|
|
|
|||
|
Simson Supra MTB A kilencvenes évek második felében a hajdani Simson gyár területén működő Fahrzeughaus GmbH belevágott a modern kerékpárok tervezésébe és összeszerelésébe. Több érdekes modellel álltak elő, melyek közül most egy 26-os kerekű típust mutatok be.
A képen szereplő teljesen alumínium vázas, tárcsafékes, teleszkópos MTB a suhli Járműmúzeumban található, 1999-ben Türingiai dizájndíjjal tűntették ki, még ez évben megnyerte az Ausztriában Saalbach-Hinterglemm-ben rendezett World-Games sorozat hegyi lefutóját a kategóriájában.
Egy hagyományosabb, merev vázas 26 colos kerekeken guruló montain bike került a gyűjteménybe pár nappal ezelőtt.
Visszanyúltak a névválasztásnál a két világháború előtti dicső időszakra és a Simson Supra-ként árulták ezeket a kétkerekűeket.
Szinte csak a legszükségesebb felszereltséggel vették át a gépet, első hátsó prizmák, patkófékek, oldaltámasz, olasz Selle Royal kisméretű nyereg.
A kényelmes irányítás miatt azonban szarvak kerültek a kormányra.
Ma már az aluváz a divat, egy évtizeddel ezelőtt azonban még a króm molibdén ötvözet biztosította a kellő merevséget a lehető legkisebb tömeg mellett.
Kitűnő a fényezési minőség, a váznyakon a régóta ismert szimbolikus három hegyet ábrázoló Simson logó.
Az ülés alatti csövön a Supra márkanevet olvashatjuk.
A váz jobb oldalán futnak a váltó és fékbowdenek rendezetten, műanyag borításban.
Mindkét oldalra kerül a gyártó/összeszerelő Simson felirat.
A betűtípus követi a korai elődöt, de már modernebb és egyszerűsítettek rajta.
Elegáns a színkombináció.
Alumínium Shimano fékkarok, kétoldali váltók szintén a jól ismert Japán gyártótól.
Jobb oldalon a hátsó hét fokozat közül választhatunk
Shimano Alivio egy korai változata dolgozik megbízhatóan.
Bal oldalon a meghajtó lánckerekek közül három áll rendelkezésre.
Kisméretű műanyag láncvédő karika, műanyagbevonatos pedálkarok.
Shimano matrica védi a hátsó villa fényezését. Spóroltak a méretével, így látszik, hogy már dobta le a láncot.
Szintén Shimano a hátsó kerékagy is. Egyszerűen kiszedhetőek a kerekek. Masszív az oldaltámasz, bár a szöge miatt nem a legstabilabb.
Pillekönnyű modern kerékpár, méltó követője a több millió Suhlban készült elődnek. Jól látszik, hogy a beszállítóipar hogyan változott az évtizedek alatt. Ritkaságát mutatja, hogy kevés hasonló rójja az utakat hazánkban. Bogyay Norbert 2016.01.02. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2016. |
|
|||