Főoldal

Motor Kalender Der DDR

Évente kiadták az NDK időkben a Motor Kalender könyvet a korabeli technikai újdonságokról, autókról, motorokról, természetesen Simsonok is szerepeltek benne. Kiemeltem pár érdekesebb kötetet.

Az 1976-os kiadással kezdenék.

Ügyességi gyakorlat közben egy Habicht, láthatóan könnyített első sárvédővel.

Vadonatúj S50B a gyártás elejéről, még az ülésvédő fólia is a helyén.

Részletes technikai adatok a kismotorról.

Az 1984-es kiadásban külön fejezet van 4 millió kismotor Suhlból címmel.

1,6 millió kismotor volt regisztrálva ebben az időben az NDK-ban,

1981 május 1-én kezdték az Enduro kivitelt gyártani. Az első példányok nagyon rövid sárvédővel készültek.

Nagyon kedveltté vált a fiatalok körében a Enduro a magas felára ellenére is.

Alapos tesztelésnek vetették alá az új típust, a próba 30%-át terepen végezték. Itt éppen egy kis tankmatricás előszériás modell.

Az S51N-H változat készül éppen a magyar piac számára (festett lemezfelnik, fém lámpatök, hosszú hátsó sárvédőgumi, nincs km óra, csomagtartó és kürt, kormányon kerékpárcsengő),

az utolsó tesztelések egyike a faládába csomagolás előtt. A lábtartók fel sem kerültek a segédmotorokra, külön csomagolják a motor mellé

Próba a türingiai hegyekben a sorozatgyártás megindulása előtt.

Ekkor már 36 országba szállítottak Simsokat a suhli gyárból, de 1985-ben az export 23,2 %-ról 35 %-ra nőtt.

1982-ben 5 országon át tartó túra Suhlból Matlock-ba (Nagy-Brittania) két motoros Edward Reid és James Maton 5 nap alatt 3000 km-t motorozott a megbízható, elektronikus gyújtású Simsonokkal.

Az 1985-ös számban is szerepel Simson,

az S70 Comfort modell korai változata,

az S70 E fekete és elöl emelt, műanyag sárvédős kivitele,

egy versenymotor, mégpedig 125 ccm-es 30 lóerővel.

Nem lehet elég fiatalon kezdeni az S51E-vel való motorozást.

1988-ban főleg enduró versenymotorokról volt szó.

Rolf Hübler Simson 125-el.

1986-os bajnokságon szerepeltek ezzel a Simson 125-ös versenyenduróval.

Jens Thalmann az új vízhűtéses 80 ccm-es motorral verseny közben.

Végül az 1989-es évkönyv, melyben

megemlítik a Simson gyárat, a több milliós példányszámban készült segédmotorokat,

mellékeltek egy szép képet az S50B2-ről.

A Simson gyorsasági versenymotorjával jóval többet foglalkoztak.

Betekintés az RS 81 burkolatai alá és a helyezések a versenyeken.

Néhány technikai adat a közel 200km/órás végsebességű alig 80 ccm-es versenymotorról.

Versenyre készen a Simson RS81 (1987).

Bogyay Norbert 2014.01.27.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.