Főoldal

Simson Schwalbe KR51/2N 1985

Több mint 20 évig gyártották, sok változatban és milliós példányszámban készült az NDK egyik legjellemzőbb típusa volt a Schwalbe. Egy újszerű állapotban megőrzött hazai, fojtatlan kivitelt szeretnék bemutatni a gyártás utolsó előtti évéből.

1980-ban jelent meg az KR51/2 sorozat, az N változata a legszerényebben felszerelt kivitelt jelöli, ebből rendelt a hazai importőr nagyobb mennyiséget, természetesen az itthoni szabályoknak megfelelő változatban,

Rendszámos változat, tehát 60 km/órás végsebességre képes, utaslábtartókkal és kapaszkodóval az ülésen szerelték, 1986-ban már inkább a segédmotoros verzióból érkezett több.

A korabeli jogszabályoknak megfelelően nem az addig megszokott fényszóró alatt elhelyezett kürttel, hanem a burkolatok alá rejtett nagyobb teljesítményű 6V-os autókon is található verzióval.

Az M531-es motor beépítése miatt a kipufogó a menetirány szerinti bal oldalról átköltözött a jobb oldalra.

1983/84 től már a nagyobb átmérőjű hátsó lámpával készültek a Schwalbek. A sárvédőgumi kötelező kellék.

Minimálisan modernizált kivitel, hűen őrzi a közel 20 évvel korábban megjelent elődöt.

A kormánydíszt és a szektorokat ekkor már feketére fényezték, a fényváltó kapcsoló és a kuplung és fékkar már műanyagból készül. Irányjelző hiányában a jobb oldalra nem szereltek kapcsolót, ezért kicsit furcsán áll a dúsító karja.

Az üresvisszajelző furatát ledugózták, közvetlen mellette a távolságifény visszajelző kapott helyet már a gyárban. Ekkor még felmentést kapott a fényszóróüveg szimmetrikus kialakítása a viszonylag gyenge teljesítménye miatt.

Alumíniumból készült a típusjelzés, gyönyőrű és szinte hibátlan a gyári fény mindenhol.

Nagyméretű hátsó lámpa alul rendszámvilágítással.

Megnövelték a kormányzár méretét, fekete a kéder mindenhol a motoron.

Üzemanyag tank az ülés alatt kapott helyet, van hely a szerszám és az izzókészletnek is, pumpa az üléslapban.

Módosítottak a lábtartók kialakításán, de a váltókar sem egyezik meg a korábbi típusokkal.

Szépen elfér a menetszél által hűtött motor a korábbi helyén.

Itt is 3 sebességfokozattal gazdálkodhatunk, a vázat is átalakították az újabb motornak, színe is változott.

Hagyományos megszakítős a gyújtás, külső trafóval, ami a vázon kapott helyet. Jellegzetes a hengerfej, azaz típusspecifikus, mert az egyik sarka le van csapva a bölcsőváz miatt.

Végül egy kis videó a csendes járású érintetlen motorról.

Bogyay Norbert 2014.02.20.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.