Főoldal

Simson hármas jubileum 2015

Szeptember első szombatján tartották Suhlban a kongresszusi központ előtti téren a hármas jubileumi AWO és Simson találkozót. Édesapámmal ott jártunk a helyszínen és egy kis rövid ízelítőt mutatnék az eseményről.

Kicsit párás, kimondottan hideg idővel indult a reggel Suhlban, de nem tántorította el a szervezőket, már hét óra után elkezdtek kipakolni a térre.

A három főszereplő időrendi sorrendben a 65 éve gyártott Awo 425 egyik szép 1955-ös példánya,

a hatvan éve gyártott moped SR1 elég korai 1955-ös darabja és

a negyven éve gyártott S50 állt magányosan, ekkor osztották három részre a teret.

A két keréken érkezőket rajtszámmal látták el, nevezhettek több kategóriában, a látogatók kombinált belépőjegyet kaptak a múzeumba a kedvezményes jegy mellé.

Összeállítottak egy színpadot, ahol sok érdekességet mondtak a Simsonról, illetve volt több verseny is, mint a blokk emelés és koncert is.

A helyi újság szerint kb. 1000 motor és 3000 látogató volt jelen a rendezvényen. Itt már elmúlt 10 óra és folyamatosan özönlöttek az AWO-k a helyszínre.

Sok különlegesség is érkezett, itt éppen egy 1961-es Simson  GS szerepel a képen.

Annyian jöttek, hogy az előre kijelölt hely szűknek bizonyult, végül kicsit keveredtek a motorok.

Egy hófehér Simson Supra autó is megjelent, nagy feltűnést keltve.

Az alapos szervezés miatt folyamatosak voltak a programok. Egy gyönyörűen restaurált Framo a térrel szemben.

Mögötte pedig felsorakoztak a korabeli verseny AWO-k, egyiket beindították, mindenkinek a tekintete a nyitott tölcséren át üvöltő versenygépek felé terelődött egységesen.

Négyüteműek katonás sorban, ameddig a szem ellát.

A mopedek esetében látványosabb a sokszínűség, mind típus és szín tekintetében.

Itt a legidősebb moped díj nyertese, az előszériás váz és motorszámmíl rendelkező korai 1955-ös látható gyári fényezéssel!

A tér melletti utat lezárták, motoros show is volt.

A tó és a motorok között néhány árus tartott kisebb alkatrészbörzét, volt ismerős is köztük.

Felújított motorok vártak a szerencsés új gazdára.

A Simson utcán is párhuzamosan érdekes programok, mint gyártlátogatás az MZA-nál, vagy ügyességi versenyek, mint a felnibe dobálás, illetve finom türingiai kolbász és sör várta az arra ellátogatükat.

Folyamatosan ingáztak a két helyszín között a motorosok is, libasorban állnak a Stoye oldalkocsis AWO-k.

Az AWO végszerelde hátterében lévő nagyon magas híd a 73-as autópálya. Errefelé gyakoriak a több 100 méteres, vagy akár több kilóméteres viaduktok.

Már nem új Simsonok, hanem felújított motorok reklámozzák a helyi vállalkozást.

Közben visszatérve a térre folyamatosan nagy volt a tömeg a mobil teljesítménymérő állomáson. Itt éppen egy Simson Sportot mérnek be, de a legkülönfélébb motorokat is bemértek. Jött pár érdekes adat, mint pl 7 lóerős Schwalbe.

Volt pár extrém különc gép is, mint ez a porrá ültetett Schwalbe, amellyel természetesen motorozott is a tulajdonosa.

Koncert, a poszteren szereplő hölgy autogramossztása, eredményhirdetés, interjúk, ezek csak egy része ami egész nap ment.

Végül este 7 után már kiürült a tér, pár árus és néhány bezárt büfés lakókocsi maradt.

Nem üres kézzel, illetve csomagtartóval tértünk haza a rengeteg élmény mellett. A szeptemberi pár fokból kiindulva érthető, hogy miért volt olyan gyakori a kismotorokon arrafelé a műbőr lábtakaró többféle színben :)

Bogyay Norbert 2015.09.07.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2015.