Főoldal

Simson Jótállási füzetek

Az új járművekhez mindig járt a szavatosság, így mellékeltek hozzá jótállási dokumentumokat is, hogy mit kell tennünk a garancia megőrzése érdekében, illetve, hol érvényesíthetjük hiba esetén az igényünket. Nézzünk át néhány ilyen kis füzetet.

Ki segít nekem? Hírdeti nagy betűkkel az 1957-es kiadvány

melyet a Simson moped és motorkerékpár tulajdonosai kapták

szerepel benne, hogy 6 hónap garanciát adnak a motorokra és több tíz oldalon sorolják az NDK szevízhálózatát.

Ezt a könyvet már a hazai mopedek mellé adták, itthon is érvényben volt a 6 hónapos, kilóméter korlátozás nélküli jótállás.

Szépen pontokba van szedve a km-enkénti karbantartás. A vevőszolgálati csekken szepel a moped rendszáma, előrelátóak voltak, mert még mindig nem született megyeggyezés erről.

A KR50-es és a Star/Schwalbe páros füzete a hatvanas évekből, eredeti német nyelven.

Alapos gazda megőrizte a szürke KR50-es mopedhez a számlát, melyet 1963.08.22-én vett.

Érdekes, hogy csak az alváz és motorszámból derül ki, hogy Schwalbe-t vásároltak 1966. június 9-én.

A hatvanas évek végi és a hetvenes évek eleji könyv nem sokban tér el egymástól.

Ezt a Schwalbe-t 1968. december 17-én adták el Szentesen.

Ekkor még a Csepel nagykereskedelmi vállalat látta el a kismotorok hazai forgalmazását.

Nem volt túl hosszú a magyarországi szervizek jegyzéke.

Milyen hasznos kis melléklet, 1970 májusában megadták pontosan, hogy melyik vázszámtól érvényes az egy éves garancia.

Simson mofa garanciagfüzet...

... illetve az elektromossági szervizek listáját is mellékelték hozzá 1971-ben.

A 70-es, 80-as évek füzetei, előtérben egy KR51/1S 1978. április 10-én kellt számlájával.

S51-es sorozat...

... és a 12 Voltos frissített változata...

benne egy 1991. szeptember 23-án vásárolt S51/1B1 adataival.

Közben nálunk a Ramovill szervízhálózata végezte az időszakos karbantartásokat, jó nagy méretű,

összehajtogatott jótállási jegyet mellékeltek.

A 80-as években és a kilencvenes évek legelején a Mobil Jármű és Alkatrészkereskedelmi Vállalat egész kis füzetet adott a motorokhoz.

Egyértelműen meghatározták a kötelező jótállás idejét...

jókívánságokkal kezdődik...

de szerepel az akkor kapható motorok és a kötelező szervizek listája. Amelyik segédmotort nem szerelték km órával, ott a vásárlástól eltelt idő számított.

Ez a Szervizfüzet már a kilencvenes évek Simsonjaihoz mellékelték, egészen 2002-ig,

végig vezetve van.

Részletesen felsorolnak, minden hasznos tanácsot a gondos ápolásról,

a jármű átadása előtt minden járművet ellenőriztek a fenti pontok alapján,

a végén pedig a szervíz és a vezető pecsétje és aláírása.

Karbantartási és szervízutasítások ekkor már a kezelési útmutató helyett ide kerültek.

Igazából a fékfolyadék cserén kívül minden műveletet el kell végezni a felsoroltakból.

Végül pedig egy igazi ritkaság, a 125 RS szervízkönyve, egy a kevesebb, mint ötvenből.

Bogyay Norbert 2014.09.17.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.