Főoldal

Simson SR50/1 XCE 1995

1993-ban kezdték gyártani az SR50/1 kismotor jobban felszerelt, színrefújt műanyag idomokkal feldobott változatát, az X sorozatot. Alig egy évre rá elnevezték Gamma sorozatnak, egy hazánkban újan vásárolt, szépen megőrzött, évtized közepi csúcsmodellt szeretnék bemutatni.

A közel 10 éves formatervet vidám színekkel, formás műanyag idomokkal sikerült kicsit feldobni.

Akkoriban is egyedülálló volt a préselt lemezvázas, négy sebességes lábváltós, 12 colos kerekeken guruló kényelmes robogó.

Az X sorozat eleinte négy változatból állt, alap az XG, ami dobfékes, XC a tárcsafékes, XGE a dobfékes önindítós és végül a képeken látható XCE a tárcsafékes és önindítós állt a ranglétra csúcsán.

Az oldalcsomagtartó szériafelszerelés volt ekkor. A vastag hátsó kapaszkodó helyett lehetett felárral csomagtartót, vagy doboztartó kozolt vásárolni.

A metál lila színt feldobják a vidám matricák, a CEV gyártmányú kisméretű irányjelzők. A fékolajtartály az idom alatt bújik meg.

A tankburkolaton fényvisszaverő gamma feliratos dekoráció.

Az Alpha és Beta sorozatról ismerős hátsó lámpaidomra is került Simson felirat...

...mindkét oldalra. Jól látható az ülés alatti kis nyílás, ahol az ülészár és a nyitófül kapott helyet.

A jól bevált HS1 fényszóró kicsit szögletesebb házba költözött, az S53 sorozatra hasonlít, de nem csereszabatos a kettő.

Szintén CEV gyártmány a sötétben szépen világító műszerfal négy visszajelzővel és analóg órával.

Középre került a Zadi gyújtáskapcsoló. A tárcsafékes kivitel miatt Magura markolatok vannak a kormányon, emiatt a piros kürt gomb mellé került a zöld indító gomb is.

A nagyobb idom miatt a megszokott csomagrögzítő kampót elhagyták, maradt viszont a kormányzár és a biztonsági bukósisak akasztó.

Szintén bal oldalon van a szivató kis karja a markolat alatt.

Magura a markolatgumi is, jellegzetes kockák díszítik.

Teljesen újszerű az állapot, adattábla is szép fényes, a kis matricán szerepel a gyártó neve és a pontos típusjelzés is. A CM 50 jelzést még a forgalomba helyezés előtt az importőr ütötte be.

Marzocchi első teleszkópok, porvédő gumik és krómozott rögzítőbilincsek, alul még a fékcsövet is tartja. Ezek is kizárólag a tárcsafékes változathoz jártak.

Grimeca a tárcsa, a féknyereg, de még a tárcsatartó közdarab gyártója is, igaz az utóbbin a Simson gyár logója is szerepel. Még be sem kopott a féktárcsa.

Formatervezett műanyagok minden mennyiségben. A több fokozatban állítható hátsó rugóstagok már nem NDK, hanem az ALCO cég német gyárában készültek porfestett rugókkal.

Nagyobb motorburkolatok, elegánsabb és szintén nagyobb méretű lábtartógumi, mely egyben takarja az oldalsó nyílást is blokk két oldalán. Ötletesebb a rögzítése is, a kis kör gumidugók észrevétlenek első ránézésre.

Az M543 sorozatú blokk önindítóval is életre kelhet, itt már az újabb kivitelt láthatjuk.

Jellegzetes fekete rövid kipufogódobbal és kúpos, rugós könyökrögzítéssel szerelték a legtöbb piacra.

1991-től már mindegyik kivitel Bing porlasztóval készül, ebben az évjáratban még beütötték a motorszámot, később már csak matricát ragasztottak. az 50-es szám utal a végsebességre.

PVL gyújtás, sok kábel, de a nagy helyen kényelmesen elfér minden.

A motor érdekessége, hogy a Capitol Kft hozta be az országba, onnan került az első tulajdonosához, illetve szerepel ez a modell is az 1995-ös naptárban, mégpedig a május hónapban :)

Bogyay Norbert 2016.10.06.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2016.