Főoldal

Simson Supra 1925 ESPEWE

Napokban vásároltam egyenesen Berlinből egy kis NDK érdekességet. Az 1961-ben az Érchegységben, Annaberg-Bucholzban alapított SPW gyárban készült 1:50 es méretarányú különleges Olimpiai csomagolású Simson Supra So 1925-ös modell bemutatója következik

A közel 100 éves autó eredeti példányaiból mindössze pár darab maradt, melyet a suhli Járműmúzeum és a drezdai Közlekedési Múzeum őriz, így maradt a könnyebben beszerezhető méretarányos modell a gyűjteményem számára.

Nagyon elegáns, nyűlánk forma, igazi klasszikus nyitott négyajtós típus, a hátsó ülés mögé rejtett puha tetővel.

Mindkét oldalt az első kerék mögött a pótkerék a korabeli rossz utak és a patkószegek miatt kötelező kellék lehetett.

Alvázas konstrukció, nagyon előre tolt kerekekkel, jól láthatóak a laprugók a nagyméretű hűtőrács előtt.

Tanksapkán Simson logó és Simson Supra felirat a hűtőrácson. Elegáns a kék fekete fényezés.

Az eredeti példányok lemezei alatt fa váz lapult.

Finom részletek, még a gumi mintázata is jól kivehető.

Finom eleganciát sugároz az egész első rész a térbeli hűtőráccsal,

Egyszerű a far, ekkor még nem volt kötelező a hátsó világítás.

Orrmotor, hátsó kerék hajtás a klasszikus recept általános volt ekkoriban.

Alul is sablonosan hasonlít az eredetire. Nincs sehol egy felirat, ami segít beazonosítani.

Az oldtimer sorozat 308-as számot kapta az öntött cink modell.

Érdekes információ, ilyen Simson Supra autón vizsgázott autóvezetésből korának híres és sikeres autóversenyzője Manfred von Brauchitsch, aki a Mercedes-Benz ezüstnyilaival is sikeresen versenyzett a múlt évezred harmincas éveiben.

A jól ismert technikai adatok, 1970 ccm, 4 ütem, 4 henger, 16 szelep, DOHC motor, 40 lóerő, 110 km/órás végsebesség. Nagyon nagy szavak voltak ezek közel 100 évvel ezelőtt.

Kukucs

Bogyay Norbert 2022.04.04.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2022.