Főoldal

Az első motorom

Az első új motor, amelyen egyben megismerkedünk a motorozással mély nyomot hagy az emberben. Ez nekem 1990-ben egy SR50-es Simson volt, ami a mai napig az egyik kedvencem a motorjaim között.

1990. nyárán beszélgettünk először a motorozásról a családban, nemsokkal később egy véletlen következtében sikerült egy új Simson Sr50-eshez jutni. Ekkor még 29.900 Ft-ért lehetett ilyen motort venni. Egy általános iskolásnak nagyon nagy öröm volt a dédnagyszülők ajándéka. Ekkor még nem is ért le a lábam a motorról.

Egy évvel később már az első köröket is megtettem, eleinte édesapámmal a hátam mögött, majd egyedül is. Természetesen forgalommenetes elzárt területen :) A segédmotoros vezetői engedélyemet is ennek a motornak köszönhetem, a rutinvizsgát ezzel teljesítettem 1992-ben.

Nagyon vigyáztam a Simsonra, sőt 1994-ben vettem egy sötétzöld S51/1 Endurot is, úgyhogy nem sok km-t gyűjtött a mai napig. Teljesen gyári állapotban van mostanában is.

Raktam rá egy utángyártott üléshuzatot a gyárira, hogy védjem az eredetit, kapott egy jobbos tükröt is, de azt nemrégen eltávolítottam róla.

Sajnos a gyári ülésvédő fólia a sok pakolás miatt elveszet, ha van esetleg valakinek eladó akkor megeggyezünk...

A gondos használat miatt a motoron csak mininális kopások vannak a fényezésen és a műanyag elemeken is. Minden műköik rajta, garanciális javítást sem kellett végezni.

Egyedül a km óra spirál szakadt el 2000 km magasságában, ezt egy utángyártottal pótoltam.

A Pneumant gumik, de még a szelepsapkák is a Simson gyárban kerültek rá, az egyik gumi  1989 utolsó hetében, míg a másik 1990 6. hetében készült.

A motorra újkorában raktunk egy nyitott hengert, amivel lényegesen jobban ment mint a gyárival, de ezt visszacseréltem, most 40-45 km/óra a végsebessége.

A gyári kellékek a csomagtartóból, minden ahogy bekerült Suhlban....

... a gyári szerszámok és a gumijavító.

 

Az ülés alatti zárható rekeszben kényelmesen elfér a pumpa, az akkumlátor, az izzókészlet és a szerszámkészlet is. Az egészségügyi csomag helye is megvan, de az nem volt benne még.

A korabeli dokumentumok, amit a Simsonhoz kaptunk: a kézikönyv a kapcsolási rajzokkal, a jótálási könyv a segédmotor kiegészítéssel, illetve a számla és a blokk 1990. szeptember 29-ről édesapám nevére kiállítva.

Bogyay Norbert 2011.06.21.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2011.