Főoldal

Duo a kabrió

 Az NDK-ben érdekes járműveket is készítettek, ami a mai szemmel nézve igencsak megmosolyogtatja az embereket. Sajnos nem Simson, de mivel elég nagy a Simson alkatrészek aránya, így felkerülhetett az oldalra.

A Krause vállalatot 1880-ban alapították Lipcsében. A második világháború után elkezdték a háromkerekűek gyártását. Először a Simson SR mopedek motorját építették be a Piccolo Trumpf-ba, majd fokozatosan továbbfejlesztették a járműveket. A Duo közvetlen elődje a kétszemélyes Piccolo Duo volt.

Ebből mindössze 2000 darab készült 1961-68 között. A Duo 2 már az M51 KHL kódú motorral készült. 1970-re jutottak el a Simson Schwalbe főbb alkatrészeiből készített Duo 4-ig.

1972-ben indult be a termelés a Brandisban, ahol a gyárat 1981-ig VEB Fahrzeugbau und Ausrüstung -nek, majd VEB Roburwerke als Werk 5 hívtak.

1972-73- ban készültek az első Duok, ezek még hagyományos, csillapítás nélküli teleszkóppal és 6,8 literes Schwalbe benzintankkal készültek.

1973-ben jelent meg a Duo 4/1, amely hidraulikus csillapítású teleszkópokat és 13 literes üzemanyagtankot kapott. Egészen 1989-ig gyártották ezt a típust, évente kb. 1000 darabot.

A leggyakoribb színek a kék, zöld és a narancs volt, de a prospektusok szerint készült piros is. Az ára mintegy 2900 NDK-s márka volt, a többi járműhöz hasonlóan a nyolcvanas években erre is több évet kellett várni.

A Duo egy érdekes jármű, három Simson kereke van, az elsö középen, a jobb hátsó kerék a hajtott. Mindhárom kerékre hat a fék, illetve van kézifék is rajta.

A féket a kormány benyomásával aktiválhatjuk. Kétszemélyes, jobb oldalról lehet beszállni. A bal oldaról lehet irányítani, mégpedig egy motorkormány segítségével.

A kormányon van a műszerfal is néhány visszajelzővel a kilóméterórával és a gyújtáskapcsolóval.

Mindent kézzel lehet irányítani. Berántókarral indul, automata kuplungos, tehát ha a 3 sebességes váltót egyesbe tesszük gázadásra indul és gázelvétel után lehet váltani sebességet.

A 11 fogas lánckerék miatt a Simson motorral hajtott csővázas jármű végsebessége 55 km/óra.

A képeken szereplő jármű 1985-ben készült, néhány apróság még hiányzik róla, de teljesen üzemképes és gyári fényezésű.

A 4/2 változat 1989-1991 között készült, Az automata kuplungos motort lecserélték az S51-es soroztat erőforrására, illetve pár apróságot módosítottak a típuson. 1991 decemberében az alkatrészgyártás is megszűnt Brandis-ban. Evvel egy újabb érdekes NDK márka szűnt meg. Pedig az utolsó 2 évben rengeteg érdekes prototípust készítettek a gyárban.

Bogyay Norbert 2009.01.18.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2009.