Főoldal

Simson bemutatók, reklámok DDR újságok alapján

A Der Deutsche Strassenverkehr és a Kraftfahrzeug Technik folyóiratok elég sokat foglalkoztak Simsonokal, néhányat kiemelnék közülük

1959-ben még zömében gyártották a Simson Sportot, aminek egy igen ritka színváltozata került a júniusi szám címoldalára. A hátsó borítóra az SR2 moped került egy látványos metszeti képpel és az első osztályú minőséget hirdető jelzéssel utalnak a minőségi gyártásra.

Ebben az számban van egy hirdetés, amely az 1959-es gyártási programot népszerűsíti, a motorkerékpárt, mopedet és a robogót.

A KR50 robogót kiállítotték a Lipcsei Vásáron 1959-ben a Panni robogóval együtt.

Kicsit ugrunk az időben a hetvenes évek közepére, beszámol a Der Deutsche Strassenverkeht egy Kelet-Európát átszelő túráról Simson kismotorokkal.

Az 1975-ös évfolyamban szepelt az S50 sorozat első komolyabb teszje is.

Az első évjáraton fekete indextartó, kisebb fényszóróüveg, nagy oldalfedélmatrica, belpiacos kürt.

A jól ismert és bevált motor.

Kormányzár egyszerűen használható, de viszonylag könnyen eltörhető.

Nemcsak Magyarországon jelentett problémát a berugótengely és a berugókar. Ha nem ellenőrizék a rögzítő csavart időszakosan, meglazult és elnyírta a ricniket, egy egyszerű megoldással meg lehetett hosszaíbbítani az élettartamát mindkét alkatrésznek.

A Simson teljes modellválasztéka 1975-ben

Egy újabb évtizedet ugrunk előre az időben, a KFT 1985/7-es számában a 100 éves a motorkerékpár került a középpontba, az MZ és a Simson új típusait népszerűsítették.

Az S70 Enduro bevetés közben :)

Főbb jellemzők: feketére fényezett henger és hengerfej, az oldalfedelekkel. Elöl emelt műanyag sárvédő, hátul pedig fekete, de fém.

A lemezek alá is betekinthetünk, a szerszámosfedél alatt minden a gyári helyén: akku, szerszám- és égőkészlet.

Tank, oldelfedelek és ülés nélkül jobban látszanak az eltérések az alapmodellhez képest.

1987-ben már az SR50 és az SR80 került a címlapra.

Újdonság az önindító, ez előtt nem sok Simsonon láthattunk ilyet.

A fenti diagrammon jól kivehető a két Simson SR50 átlagfogyasztása közötti különbség. Nem mindig a kisebb lökettérfogatú motor fogyaszt kevesebbet.

A jobban felszerelt SR50-eseken több fokozatban állítható hátsó teleszkópokat szereltek.

Bogyay Norbert 2011.10.20.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2011.