Főoldal

Simson S51 változatok a nyolcvanas évek elejéről, DDR újságok alapján

A Der Deutsche Strassenverkehr 1981-es évfolyamának 6. száma a Simson S51 Elektronic verzióról közöl egy részletes bemutatót.

Simson S51 B 2-4 a pontos típusmegjelölés, mely utal a 4 fokozatú sebességváltóra, és a megszakító nélküli tirisztoros gyújtásra. Zömében sötétzöld színben készültek ezek a motorok. Hozzánk viszonylag kevés jutott a nyolcvanas évek elején.

A nagyobb teljesítményű fényszóró, fekete hátsó teleszkópok, elektronic oldalfedélmatrica, mind segítenek a típus beazonosításában.

Az alábbi grafikon mutatja a fordulatszám és a sebesség összefüggéseit az adott sebességfokozatban. Külön jelölve van a maximális nyomaték és teljesítmény.

A kombinált kapcsoló és a 100-as km óra, zöld indexvisszajelzővel csak a jobban felszerelt S51-esek jellemzője volt ebben az időben az NDK-s piacon.

Egy érdekes adat a gyorsulásról: 0-50 8 másodperc alatt, ami 3 másodperccel jobb, mint a 3 sebességes változat esetében.

A KFT, azaz a Kraftfahrzeug Technik 1983-as év 3. számának a címoldalán az S51 Comfort korai példánya található.

Egyéb eletéréseket jól mutatják az oldalnézeti képek. Elég sok apróbb különbség volt a képeken bemutatott és a sorozatban gyártott motorok között.

Az új modell mellett megemlítik az 1982-es év újdonságát, az S51 Enduro-t is, de a Comfort a fő téma. A Comfort, más néven Simson S51 C az S51 B 4-2 modellre épül, motorja is megeggyezik vele, kivéve a kuplung és a gyújtásfedél, a henger és a hengerfej fekete fényezését.

A KFT 1983. évi 7. számában már a 70 ccm-es változot reklámozták a címlapon.

Érdemes alaposan megfigyelni az eltérő oldalfedelet, illetve a  80-as évek elején más formájú berugókart.

A 70 ccm-es motorok 5,6 lóerős változatban készültek, 75 km/órás végsebességgel.

A Super tankmatricát is az S70-es váltotta fel a sorozatgyártásban.

Bogyay Norbert 2011.09.11.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2011.