Főoldal

Simson Sperber Beach Racer 2000

Közel 100 db postás Simsont árvereztek el tavalyelőtt év vége felé, közös ismertetőjük az 1999 és 2001-es évjárat, tárcsafék, középtámasz, sötétzöld fényezés, csomagtartók, Beach Racer kivitel és szinte minden esetben a hiányos és teljesen elhasznált állapot.

Minden motorhoz részletes állapotfelmérés és fénykép tartozott.

Több példány alapos áttanulmányozása után arra jutottam, hogy szinte mindegyiket fel kéne újatani, már majdnem lemondtam róla, amikor belebotlottam egy 2000-es évjáratú példányba,

melyet a tulajdonos elmondása szerint egy gazda hajtott a Balaton környékén, majd nyugdíjba vonulása után megvásárolt.

Közel egy évtized használat és majdnem ennyi állás természetesen nem múlt el nyomtalanul ebben az esetben sem, de egy alapos tisztítás meglepően jó eredményt hozott.

A tank és az ülés levétele, majd többszörös magas nyomású mosás után ez a kép fogadott.

Szerencsére ezek az évjáratok már mind porfestett selymes fényű fekete bevonatot kaptak, melyek jól ellenállnak a kopásnak és az időnek, természetesen sérülések esetén hamar megjelenik a rozsda.

Adattábla a főváz közepére költözött, matrica váltotta a megszokott szegecselt alumínium táblát.

Ekkor már kis példányszámban készültek ezek a motorok, amire jó bizonyíték, hogy évente egytől indították a vázszámokat, jelen esetben 000308 a vázszám, a motorszám folytonos és szintén matrica volt.

Kapott egy védőviasz réteget a tank. Érdekes, hogy nem egyforma méretű matrica került a két oldalra, ami amúgy tükörképe egymásnak. Egyedi a szín is, csak a Magyar Posta részére készült, alatta rikító narancsos piros fényezés nyomai láthatók.

Vázmerevítők elejére költözött a német kürt, előtte a lámpafej magasságállító kis karja látható.

Márka és típusjelzés a lámpaidomon. Megszokott HS1-es fényszóró itt is jól világít.

Km órát nemsokkal a leállítás előtt cserélték egy gyári újra, így az eredetiség nem sérült. Zadi a gyújtáskapcsoló, kormányzár és az oldaldoboz zárja is, egy kulcs kell mindháromhoz.

Beach Racer matricák az fényezetlen oldalfedeleken is

Meglepően masszív a hátsó doboz tartó konzol, nem a dizájn volt az elsődleges szempont, viszont a hátsó lámpát jól védte minden irányból.

Itáliából érkeztek a CEV irányjelzők.

Jól látható a jobb oldali hátsó lábtartó rögzítő íves kialakítása és a lábfékkar új kivitele.

19 colos első kerék rozsdamentes Radaelli felnivel, még a hagyományos krómozott küllőkkel és Grimeca féktárcsával, melyen alig látható kopás.

Elöl- hátul Heidenau gumik vannak a motoron, DOT számuk 2003-as.

Hátsó kerékméret 2.75-17 colos, itt a hagyományos dobfék elég. Itt is még gyáriak a betétek.

Korai cseh Vape gyújtás (hm A54), mely eltér a mostani piacon kapható kiviteltől. A motorblokk 1996-os gyártás, a hengerfej pedig 1999-es.

Bing porlasztó közdarabbal csatlakozik a Simson hengerhez. Motorblokk bontatlan, nem szerelték sokat, megbízható a Vape/Bing páros.

Egy évjárat különbséggel testvérek, főbb eltérés az első fékben, kormányszektorokban és a matricázásban látható.

 

Bogyay Norbert 2017.05.27.

vissza a  Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2017.