Fõoldal

AWO 750 1952

Az ötvenes évek elején szovjet irányítás alatt volt a suhli Simson gyár, kezdett felfutni az AWO 425-ösök gyártása, de még terveztek egy nagyobb modellt is. Sajnos nem készült nagy sorozatban, de érdekes elképzelés maradt a négyütemû boxer.

Negyvenes évekbeli elegáns forma, alacsony építés, boxermotor, kardánhajtás, lengõnyereg hátsó bakteleszkópos rugózás.

A merevített AWO 425-ös vázban kapott helyet a 750ccm-es BMW eredetû, de már a Szovjetúnióban készült motor.

Egy egységet képez a motor és váltó páros. Kézzel és lábbal egyaránt lehet sebességet váltani.

Kényelmes, ugyanakkor a kiálló hengerek miatt a láb veszélyben van.

A menetiránnyal párhuzamosan mozog a berugókar, az akkumlátoros gyújtásnak köszönhetõen könnyen életre kel a motor, mely a két kipufogócsövön mély hangon dübörög.

Magasan áll a fényszóró, ekkor még matrica volt a tankon, csak 1953-tól használták a lecsavarozható réz AWO feliratos emblémát. A kormányon az elõgyújtásszabályzó karja látható.

A jobb oldali vázcsövön van a pumpa helye, alatta volt az 1952-es évjárat közepéig a kürt is. A vázon a három pontos oldalkocsi csatlakozók is megtalálhatók. Gyári új Riesa 3.25-19-es gumikon gurul a motor.

Oldaltszelepelt, öntöttvas hengeres motor, kicsivel több, mint húsz lóerõvel, alacsony fordulatszámon nagy nyomatékkal, négysebességes váltóval.

Az ülés alatt a szerszámos henger látható. Hengerenként egy karburátor. A tank alatt nagyméretû dinamó van. Ekkor még nem volt gumi a krómozott berugókaron.

160 mm-es átmérõjû az elsõ fék, feldobja a sok fekete szín mellett az ezüst betét a vasfelnit. A sárvédõkön és a tankon díszítõ csíkozás van. Az elsõ teleszkópok egyszerû felépítésûek.

A kormány szélesebb a motornál. A csomagtartón lévõ 3 furatra utasülés csavarozható.

Több, mint 50 év nem múlt el nyomtalanul a technika tekintetében.

Bogyay Norbert 2014.05.13.

vissza a Fõoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.