Főoldal

Érdekességek az Autó Motorból az 1960-as években

Több NDK-s folyóiratot bemutattam már korábban, most a hazai irodalomból válogattam pár érdekességet, elsősorban a Simsonról szóló híreket.

Az  Autó Motor 1960-as évfolyama először a Simson moped bekötési rajzával foglalkozik.

15.000 km-es megbízhatósági túra mopeddel.

Részletes bemutató a Simson Sport motorjáról és egy szemléltető metszet.

Új visszatérő rovat a Motorkerékpárjavítás otthon, szerencsére sokat foglalkoznak Simsonnal, itt éppen a karburátorról van szó.

1961-es címlapon egy bordó 1959-es évjáratú Simson Sport reklámfotója.

Egy egy érdekesség motor és moped fronton.

Ekkor már az 50ccm-es kategóriára összpontosítottak a motorsportban is.

Simson 425 előgyújtás beállítás részletesen Koenig Rudolftól.

Az egymilliomodik Simson mopedet 1962-ben sorsolták ki a gyár dolgozói között.

1963-as évre alaposan megújult az SR2E moped.

Az árleszállítás szinte minden mopedet és motorkerékpárt érintett, ez alól a Simson sem volt kivétel.

A Simson moped SR2E bemutató 2. része.

Simson Sport lengővilla és a kerekek a következő karbantartási téma.

Simson Sport kormány és az első teleszkóp helyes beállítása.

Hátsó hajtás szét és összeszerelése részletesen.

...hátsó teleszkóp...

...sebességváltó...

...főtengely...

Simson GS 50

1964 nemzetközi sztárjai a madárszéria, itt éppen a Star és a Schwalbe...

... végül a Sparz-ot is bemutatták.

Több nemzetközi vásáron bemutatták az új kismotorokat

Érdekes beszámoló a Nemzetközi Hatnapos versenyről, ahol 1964-ben ezüstvázát nyert a Simson, ez szerepel a 64 utáni motorok tanksapkáján egészen a hetvenes évek közepéig.

Itt pedig a teljes győztes NDK-s csapat látható.

Az SR2E mopedet is alaposan kivesézi Koenig Rudolf több részben...

először szét...

majd az összeszerelés következik,

két részben.

Simson GS 50 legújabb változata.

A hatvanas évek közepén ütötte fel a fejét a rendszámmizéria, kategorizálták a kismotorokat is.

1966-ban eljött a Schwalbe hazai forgalmazásának kezdete...

nem sokkal később a Star is bővítette a hazai rendszámos kismotor választékot.

Simson moped gázosító beállítása otthon.

Sperber, azaz a karvaj, a legerősebb 50-es Simson a kínálatban, csak bemutatta az Autó Motor, az üzletekben nagyon ritka madár volt.

Az 1968-as modellfrissítés részletes bemutatása, érdemes megnézni az alsó képet, amin az S verzió, azaz a autómata kuplungos kivitel rajta látható.

 

Bogyay Norbert 2014.11.02.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.