Főoldal

Érdekességek az Autó Motorból az 1950-es években

Több NDK-s folyóiratot bemutattam már korábban, most a hazai irodalomból válogattam pár érdekességet, elsősorban a Simsonról szóló híreket.

Az eleinte Autó, majd Autó Motor 1951-es számában foglalkozik az AWO 425-el először

Van több hiba a bemutatóban sajnos, illetve a képe még egy korai prototípusról valók, amelyeket 1949-ben készítettek, ettől eltértek az 1950-től gyártott motorok.

1955-ben már az SR1-es mopedről volt részletesen szó.

1957-es címoldalon már a nálunk is kapható változat képe szerepelt, rajta hazai művésznővel.

1957-ben már a Simson Sport is bemutatkozott, igaz még az egy évvel korábbi kivitel volt a képen, de nagyon hasonlók jöttek először hozzánk is több száz példányban. Sajnos itt is több hiba volt a leírásban (első hátsó kerekek egymás között nem felcserélhetők és nem gumiba ágyazott volt a motor).

Az első típusspecifikus tanácsok is bekerültek az újságba.

Hasznos, bár nem kizárólag simsonosok részére készült alapos leírás a korabeli motor porlaszójának helyes beállítása.

Simson 425 GS is szerepelt 1957-ben.

Egy kis tuningtanács egyenesen a gyártótól jött a motorosok részére.

1957 végére már több mint 200 Simson motor és 2000 segédmotorkerékpár volt az országban.

AM logó 1958-ból.

Részletes bemutató a Simson gyárról egyenesen Suhl-ból, szerzője Koenig Rudolf.

1958 nagy újdonsága volt a KR50 kisrobogó.

Simson 425 GS is a kiállítások nagy kedvence volt.

Részletesen bemutatták az olvasóknak a Simson Sport motorkerékpárt.

Alapos ismertető a KR50-ről.

Simson Sport Stoye Elastik oldalkocsival

Már a BNV-n is bemutatkozott a Simson Sport és a KR50 kisrobogó.

Egy kis segítség az otthoni Simson javításhoz.

Versenymotor különlegesség a Simsontól

Zárásként 1959-ből egy kis segítség a négyütemű Simson tulajdonosoknak.

Bogyay Norbert 2014.10.27.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2014.