Főoldal

Simson eredeti alkatrész beszerzés

Gyakran visszatérő téma a Simsonok alkatrészbeszerzése, ezalatt a gyári megmaradt készleteket és alig használt szép állapotú termékeket értek. Kicsit körbenézünk, hogyan lehet a legegyszerűbben hozzájutni a régóta keresett portékákhoz.

A legutolsó Simson gyártása is véget ért 2002-ben, de a nálunk leggyakoribb típusoké már 1990-ben, azaz 27 éve. Ez idő alatt jelentősen csökkent a felhalmozott korabeli alkatrészek száma, motorosboltok esetében is. Talán még pár, kisebb forgalmú boltban előkerül néhány ritkább alkatrész, érdemes rákérdezni a készletekre.

Azonban tudni kell, hogy már a hetvenes, nyolcvanas években is nagy volt az utángyártott piac.

Egyre több bolt kínálatában szerepel a német minőség szó, mely zömében az MZA nevű cég különböző országokban, jelenleg is gyártott termékeit jelenti, sokszor megtévesztő csomagolásban, de ezek zömében nem gyári termékek, különböző minőségű utángyártottak, melyeket régi ismert NDK-s nevekkel, díszes dobozban árulnak, anno sokkal kevesebbet foglalkoztak a csomagolással.

Az egyik legjobb és legbiztonságosabb beszerzési forrás a veteránbörze, hiszen itt meg lehet tapogatni a terméket, esetleges hibákat, tárolási sérüléseket keresve. A restaurálás célja nem a gyors összecsapás, hanem a gyárihoz teljesen hasonló állapot elérése, ez csak gyári alkatrésszel lehet a legpontosabban. Szerencsére mostanában egyre több, keveset használt motort is bontanak, így  akár kincsesbánya is lehet egy egy ilyen hétvégi program..

Egyre jobban visszaszorulnak a nyomtatott hirdetési újságok, de még lehet pár jó fogást találni, de sokszor a kép hiánya miatt nagy a bizonytalanság, mert a telefonos elérhetőség sem pótolja a képet

.

Az internet rohamos terjedésével egyre több apróhirdetési portált lehet találni, ahol szintén sok érdekesség felbukkan, de fenntartásokkal kell kezelni mindig az ilyen hirdetéseket,

mert sokszor valótlant állítanak az eladók, legbiztosabb módszer a személyes megtekintés, majd alku után a vásárlás.

Egyre több webshop is foglalkozik Simson alkatrészekkel, többé-kevésbé felkészülten.

Nagy előny, hogy nem csak a hazai,

hanem német és egyéb oldalakról is lehet rendelni, itt azonban érdemes körbenézni a fizetési és szállítási feltételeket, mielőtt meglepetések érnek minket.

Szép lassan elkezdik egyre több ilyen shopban külön kezelni a megmaradt eredeti alkatrszéket, ami jelen esetben az igazi kincsesbánya.

A nagy árveréses oldalak is sok ritkasággal kecsegtethetnek, itt az igazi kurrens alkatrészeket is beszerezhetjük, igaz akár borsos szintre is felmehet egy egy termék. Hazai szinten a vetera.hu, nemzetközi szinten az ebay.de odalt említeném meg.

Minden vásárlás előtt azért alaposan nézzük meg a képeken a terméket, inkább kérdezzünk az eladótól, mint utólag szenvedünk vele. E-bay esetében mindig nézzük meg, hogy szállítanak-e hozzánk és mennyiért, illetve fizetésre a leggyorsabb és legbarátságosabb a Paypal fizetés.

A csak pozitív értékelésű eladó mindenképpen biztonságot nyújt.

Nem EU-s országból való vásárlás esetén újabb köröket kell futni a VÁM és az ÁFA miatt.

Szintén egyre gyakoribb a közösségi oldalakon történő alkatrészcsere, vagy vásárlás, itt viszont a visszajelzések hiánya miatt, nagyobb az esély a csaló eladóba botlásra, nagyon körültekintően bánjunk, vagy kerüljük az előre utalást, bár az utánvétel kétségtelenül egyre drágább mulatság. A személyes átvétel itt is a legbiztonságosabb megoldás, persze a távolság növeli jelentősen az árakat.

Csaló eladót mindenképpen érdemes feljelenteni, mert lehet, hogy előtte vagy utána mást is átver.

Igyekeztem összeszedni az általam is előszeretettel használt alkatrészbeszerzési lehetőségeket, természetesen van ezeken kívül is sok lehetőség, de mindegyik formának vannak előnyei és hátrányai, mindig nagyon körültekintően járjunk el, nehogy átverjenek valakit, vagy olyanért fizessen, amit nem is akart megvenni.

Bogyay Norbert 2017.08.29.

vissza a  Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2017.