Főoldal

Simson S51/S70 sorozat 1985

Az 1985-ös évre kibővült az S51/S70 sorozat, egy korabeli gyári prospektus segítségével bemutatom az akkor kapható típusokat. Magyarországon ekkor még csak az S51 N-H  (segédmotoros kerékpár, 40km/h) és az S51 B1-3H (rendszámos motor, 60 km/h) modell szerepelt az igen szűkös kínálatban, de nézzük a részleteket

A háttérben már zajlott az SR50/80 sorozat gyártásba előkészítése, illetve a Schwalbe sorozat az utolsó éveit taposta, de most az S51/S70 a főszereplő.

Az alapmodell az S51 N 3 sebességes motorral, 21W-os fényszóróval, 6V elektronikával, szárazelemmel, hátsó lábtartó a lengővillán, 48mm-es km órával és 75 kg-os tömeggel.

As S51 B1-3 még mindig a 6 Voltos elektromos rendszerrel és a három sebességes motorral készült, de már irányjelzőkkel és kényelmesebb hátsó lábtartókkal. A tömege 76,5 kg. A gyártás kezdete óta készült 4 sebességes változatban, ez volt az S51 B1-4.

Az S51 B2-4/1, az electronic változat már a 4 sebességes elektronikus gyújtásos változat, 35W-os fényszóróval, 60mm-es km órával és 120mm-es visszapillantó tükörrel, módosított hátsó lengécsillapítókkal, fekete gumi porvédőkkel az első teleszkópszárakon. Behajtható felső részes berugókar, emelt hátsó részes, strukturált üléshuzatos modell tömege 79kg.

Az S51 C, a comfort az electronic modellen felül a fordulatszámmérő, első féklámpakapcsoló, állítható hátsó teleszkóppár, feketére fényezett 4 sebességes motor, sportos oldaltámasz és a tankszett színére fényezett sárvédő és a kétoldali 120 mm-es tükör járt hozzá. Tömege 82 kg.

Az S70 C az S51 C 70 ccm-es nagytestvére könnyű motorkerékpárként az NDK-ban is rendszámot kapott. A kürt a légszűrődoboz elejéről a vázmerevítők alá költözött. 83,5 kg a tömege.

Az S51 E az electonic könnyű terepre szánt változata, vázmerevítővel, magasabb kormánnyal, emelt kipufogóval és védőráccsal, horpasztott oldalfedéllel, módosított fékpedállal, két fokozatban állítható hátsó teleszkóppárral, K32-es Pneumant gumikkal, a csomagtartó felső szára alacsonyabb kivitelt kapott. Tömege 84 kg.

Az S70 E/2 a továbbfejlesztett S51 E 70 ccm-es fekete motorral, emelt első műanyag sárvédővel, fekete hátsóval, illetve a kürt a jobb oldali első teleszkópszárra költözött, oldaltámasszal szeretlt lábtartó került rá, tömege pedig 84 kg.

Újdonság volt a műanyag első sárvédő, melyet egy lemezzel az alsó villahídra csavaroztak. A stabilitás megőrzése érdekében a felső villahidat is merevebre cserélték. Jól kivehető a fekete motorblokkon a fényes RFT gyertyapipa.

S51 E a magas kormányával, két 120 mm-es visszapillantó tükörrel. Az irányjelzők mindig a teleszkóp felső részén voltak gyáriag.

Két fokozatban állítható hidraulikus hátsó teleszkóp.

Burkolatban futó lánc, jól látható, hogy a láncfeszítő teljesen ki van engedve, a kerék közel áll a sárvédő elejéhez. (a motorról  hiányzik a felül vezetett kipufogó)

S51 E bevetés közben, lábtartó széle van veszélyben, ha nagyon döntjük a kanyarokban.

S51 E könnyű terepen, ahová tervezték a modellt. Ez egy korábbi kép, ezüstre festett lemezfelnis kivitel rövid hátsó sárvédővel a gyártás elejéről.

S70 C a prospektus címlapjáról. Jól kivehető a Pnaumant K35 gumi mintázata.

S51 B2-4 4 sebességes motorja

Szintén az S51 B hátulnézete, helyén a csomagrögzítő gumi, belpiacos rendszámtartó nélküli hátsó sárvédő.

Még a krómkeretes fordulatszámmérő és az 1986-ig használt markolatgumi, illetve a fénykürtös fényváltó kapcsoló.

S51 C kormánynézete, dupla óra és dupla tükör járt hozzá.

Simson S51 B2-4/1 electronic légszűrő fedél nélküli nézete. Látszik a nagyméretű tirisztor. Kmóra spirál nem volt a helyén a fotózáson, lógóra vette a figurát.

Ugyanaz a motor akkumlátor oldali nézete, rend van a fedél alatt. Az akku felett az izzókészlet, előtte pedig a szerszámkészlet a gumijavítóval.

Végül pedig a gyártó korabeli elérhetősége a reklámanyag hátulján.

 

Bogyay Norbert 2023.12.02

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2023.