Főoldal

Simson 1997-ben

A Simson járműgyár folyamatosan fejlesztette a már meglévő modelleket, 1997-ben a Sperber 50 volt a legfrissebb modelljük. Egy korabeli prospktus segítségével ismerhetjük meg az akkor gyártott típusokat.

 

Simson minibike bajnokság ihlette a címlapot.

Robogó, kismotor, segédmotorkerékpár, enduro és háromkerekű kisteherszállító adta a teljes gyártmánylistát.

Star 50 3 színváltozatban készült: piros, sárga és fehér színben.

Az SR50/1-re épülő Star Classic sorozat kék és fekete színben, 3,3 lóerőre csökkentett teljesítménnyel és 50 km/órás végsebességel készült, Bing karburátorral.

15. életévet betöltöttek is használhatták a csökkentett teljesítményű robogót Németországban.

Habicht sorozatból is volt 1,56 lóerős verzió 3 sebességgel, igen vékony kipufogó könyökkel, tokozott láncvédő nélküli verzióban és nagy hátsó lánckerékkel.

Sperber 50 az S53 sorozat legkomolyabb verziója, 5 sebességes kivitelben, hátul központi rugózással...

... elöl tárcsafékkel, illetve piros, fekete és szürke fényezéssel.

A Habicht sorozat 50 és 70 ccm-es kivitelben is készült.

Az S betű a tárcsafékre, az alufelnikre és a hátsó állítható rugóstagokra utal.

Az alapmodell, szinte minden extrát nélkülöz, csak egy színben, szürke tankkal készült.

Sperber Beach Racer Magyarországon is feltűnt a Huber Kft jóvoltából a Habicht sorozattal együtt, több éven keresztül használták a postások naponta.

Korabeli árlista, a viszonyításoz nem árt tudni hogy az Euro bevezetésével 2:1 arányában váltották a Márkát (2 Márka 1 Eurot ért)

A kisáruszállítók ára eléggé magas volt akkoriban is, főleg az önindítós kiviteleké.

Végül a gyártó korabeli elérhetősége, már a '97-es év végén tulajdonosváltás történt, illetve újabb típusok fejlesztése kezdödött...

Bogyay Norbert 2010.10.10.

vissza a Főoldalra

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2010.