Főoldal

1958-as Simson típusválaszték

 

Egy ritka kiadványt szeretnék bemutatni 1958-ból. A motorkerékpárok mellett egyre erősebb lett a mopedgyártás, sőt már a második generációnál jártak, illetve a kisrobogót is elkezdték gyártani Suhlban.

A borítón egy Simson Sport, moped SR2 és az új KR50 rajza szerepel

Egy rövid bevezető után...

... a Simson 425-össel kezdődik a típusok bemutatása. Itt már a 30-as kipufogó könyökkel és a Simson Sport dobbal, szürke vékony pumpával, Simson tankemblémával, csomagtartó nélküli kivitelben, az év első felében még fekete, féklámpás változatban készültek.

Simson Sport erre az évre már osztott üléssel, hosszabb és kisebb átmérőjű kipufogóval készült. Eleinte kék keretes üléssel és fekete hátsó lámpával, szintén fekete a hátsó teleszkóp felső pohara.

A színes képen a Simson Sport szóló és Stoye Elastik oldalkocsival felszerelve. Mindkettő exportkivitelben, azaz krómozott betétes tankkal és felnikkel.

Simson moped SR2 és a KR50 pózol a képen.

Simson 425 normál kivitelben, fényzett teleszkópszárakkal és kerekekkel.

Simson moped SR2 58-as kivitele csak a telefékes kerekekben különbözik a korábbi évjárattól.

Simson KR50 itt még a nagy kerekekkel, de a sorozatgyártmányok már a 16 colossal készültek.

Simson 425 GS éles bevetés közben.

Ezt a Simson logót használták egészen a 60-as évek közepéig.

A hátsó borítón egy Simson fogat felülnézeti rajza

Végül pedig egy érdekes kiadvány, ami tartalmazza a változásokat a sorozatgyártás alatt, minden évben több ilyet kiadtak a Simson szervízek részére, a képen éppen a Simson 425 alkatrészkatalógusának kiegészítése 1958 májusi kiadása.

Bogyay Norbert 2013.10.22

 

 Fórum

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2013.