Főoldal

15 éves az eredetisimson.hu

Kicsit áttekintjük az elmúlt másfél évtizedet, ami valójában több, mint 30 év gyűjtői munkát ölel át, illetve közel 20 aktív évet az interneten. Lesz szó aktuális és a közel jövő terveiről.

10 éve készült egy bemutató az internetes oldalaimról , melyben részeltesen volt szó a kezdetekről, melyek voltak az első motorjaim, illetve akkor készült el a legújabb motorgarázsom, melyről hamarosan kiderült, hogy hamar megtelik teljesen újszerű Simsonokkal.

A kezdetektől fogva Youtube videókat töltöttem fel a bemutatott motorokról és hangjukról, mára több száz videó készült el, jelenleg 4K minőségben készülnek az újabb anyagok.

A 2010-es évek közepétől felgyorsultak az események, egyre több lett a látogató, napi 3-400 főtől akár a több ezres táborig nőtt az oldal népszerűsége.

Folymatos volt a sajtó megjelenés, a Veterán Autó és Motor lapban jelentek meg a bemutatók különböző Simsonjaimról, de az Oldtimer és Youngtimer, Motorrevü és a Motor Klasszik újságban is felbukkant pár motorom.

Pannon TV, illetve jelenleg az ATV műsorára került a készülő múzeum.

2019 nyarán leültünk Ocskay Zoltánnal és megbeszéltük a későbbi Simson típuskalauz részleteit, november végén már a nyomda elkészült a frissen fóliázott könyvekkel, így karácsonyra már a típus rajongóinak a fa alá tehették a szeretteik.

A közösségi média, börzék, internetes hirdetések aranykora volt ez az időszak, jelentősen nőtt a Simson állomány, jelenleg 100 fölé emelkedett.

Az állandó hely problémát nem lehetett megoldani további épület bővítéssel, így 2017-ben egy közel 400 nm-es alapterületű ingatlan megvásárlásával kezdetét vette a múzeum project.

A család és néhány közeli barát segítségével, közel 4 év munkával átalakítottuk az alig 20 éves épületet részben kiállítóteremmé, részben lakóingatlanná. Jelenleg már a berendezkedés zajlik.

Az mérleg tehát, több, mint 200 bemutató, ugyancsak több mint 200 hazai és nemzetközi veteránbörze tudósítás a Képgalériában. Sajnos az elmúlt évre, de az ideire is rányomta a pandémia a bélyegét, nagyon sok rendezvény elmaradt/elmarad.

Azonban nem csak hátránya volt a Covid 19 vírusnak, szabaddá vált a kutatás az online archivumokban, nagyon sok hasznos információhoz jutottam a Simson magyarországi történetéről, sikerült azt is kibogozni, hogy 1957-ben jöttek az első szállítmányok hozzánk, mint Simson Sport és moped SR1/SR2 tekintetében, közel fél milliós állomány lehetett az országban összesen. Természetesen mindhátom típus több példánya megtekinthető lesz nálam...

Statisztikák alapján egy év alatt nagyjából százezrer egyéni látogató, ötszázezer oldal letöltés, közel 10 millió találat, több 100GB sávszélesség. Ebből egyértelműen látszik, kíváncsiak a témára az emberek.

Természetesen a motorok mellett megvannak a gyári tartozékok is minden esetben, ez a kézikönyv, szerelési útmutató, szerszám és izzókészlet, pumpa, sőt több esetben a garanciapapír és a számla. A gyár által kiadott eredeti prospektusok és poszterek nagy részét is sikerült beszerezni, mely a kiállító termek falát fogja díszíteni a korabeli zománctáblákkal és robbantott ábrákkal együtt.

Legalább ilyen fontos egy-egy motor története, miért is nem használták, illetve dokumentálom a vásárlásokat, később még ez is egy könyv, vagy egy hosszabb videó érdekes témája lehet.

Külön helyen lesznek kiállítva a korabeli NDK-s kiegészítők, csónakmotorok, utánfutók, célszerszámok, bukósisakok...

Jelenleg is folynak restaurálások párhuzamosan az épíkezéssel, hamarosan elkészül 8 ritka négyütemű, kardános AWO és három Stoye oldalkocsi bemutatója,

de a kétütemű rajongók is készülhetnek pár érdekességre, ahogy átköltözünk a kiállító termekbe, a felszabaduló otthoni helyre további motorok kerülnek, amik helyhiány miatt ezidáig nem kerültek bemutatásra. Kedvcsinálóként lesz moped SR1, Spatz, Sperber, vagy S53 is terítéken...

A sok német motor mellé bekerült egy hazai gyártású Csepel is, sokszor szó érte a ház elejét, hogy nem igaz, hogy nem veszek egy magyar motort, hát jelentem már ez is megvan. Közben kiderült a családban több kötődés is van e típushoz, édesapámnak is volt gyermekkorában, így pár héttel a vásárlás után már boldogan motorozott vele pár kört...Nem lesz felújítva, ebben az állapotban marad...

 

Bogyay Norbert 2021.07.26.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2021