Főoldal

Simson Schikra  

 A kilencvenes évek közepén nyilvánvalóvá vált, hogy a négyütemű motoroké a jövő, kisebb fogyasztás és a környezetszennyezés csökkentése volt a cél. Németországban egyre felkapottabb lett a 125 ccm-es kategória, ezért a Simson is készített egy tanulmányt.

A Simson Condor-ként bemutatott, de később Schikra néven 1998-as modellévben kezdték gyártani Suhlban.

Készítettek egy igényes térhálós cső vázat, hagyományos első teleszkópot elöl, míg hátul több fokozatban állítható központi rugós felfüggsztést, egy taiwani Honda liszensz motort választottak hozzá, amit Németországban módosítottak kicsit, így egy kényelmes, modern és megbízható 125-ös  lett az eredmény.

A széles, puha ülés és a magas kormány komfortossá teszi az utazást, bára lábtartók kicsit hátra kerültek, a használhatóságot nem rontják. A középtámasz feláras extra volt. Elöl, hátul nagy átmérőjű tárcsák gondoskodnak a biztonságos lassításról, gyárilag fém fékcsövekkel készült.

Igényes és informatív műszereggyüttes feldobja az amúgy egyszerű, klasszikus dizájnt.

11 literes üzemanyagtartály hosszútávú utazást is lehetővé tesz a gyári 3,6 literes fogyasztás mellett. Műszerfalon a fordulatszámmérő és a km óra a hangsúlyos, ami napi számlálót is tartalmaz. A gyújtáskapcsoló felett a kis kerek órában a visszajelzők vannak.

Az egyhengeres építés előnye a motor kis helyigénye, de a kis négyütemű átadja a rezgéseit a váznak, főleg a lábtartón érezni bizonyos fordulatszámtartományban.

A Honda CB 125 eredetű motor könnyen indul, az 5 sebesség fokozat jól el van osztva, finoman kapcsolható, jó a blokk nyomatékelosztása, pörgetve dinamikusan motorozható. A 15 lóerő kb. 105 km/órás végsebességre elegendő. Meglepően erős a motorfék.

2000-ben fizetésképtelenné vált Simson gyár új tulajdonoshoz került, a stuttgarti székhelyű Kontec csoporthoz, ez a Schikra gyártásának a leállításához vezetett, átvette a helyét a 125/125S/125RS sorozat, immár olasz Moto Morini motorral, enyhén módosított vázzal.

Talán pár 100 db Schikra készült pár év alatt, ez a példány 2002-ben került az első, thüringiai tulajdonosához 3800 euróért.

 

 

Bogyay Norbert 2009.11.23.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Elérhetőség

 Képgaléria

 Rólam

 Videók

 Könyvajánló 

 Kézikönyvek

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 .  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2009.