Főoldal

Simson 125 GS / 125 SM

Már a kilencvenes évek közepén megjelent az első négyütemű enduró prototípusa, de végül a Schikra gyártását kezdték el Suhlban. Az ezredfordulóra azonban újra bekerült a kínálatba az AWO GS sorozat szellemét követő motor.

Nagy hagyományai vannak a Simson enduró sorozatainak, mind utcai és verseny változatban nagyon sok érmet és érdemet gyűjtöttek be az ötvenes évek eleje óta.

Mikor a Kontec csoport átvette az irányítást a Simson gyárban a 125-ös sorozatban a Honda liszensz blokkot az 1999 óta készülő bolognai  Morinire cserélték, megjelent a 125 S és a 125 RS változat is. Ezek voltak az utcai motorok.

A bővítés nem állt meg, a franciaországi Nimes városában működö HRD vállalattal vették fel a kapcsolatot, és az általuk gyártott,

szintén Morini Franco Motori S.p.A blokkos (egyhengeres, léghűtéses négyütemű, 8,5 kW, 6 sebességfokozat) endurot elkezdték Simson márkanév alatt forgalmazni,

sőt az tervezték, hogy a gyártást is Suhlba helyezik.

Központi rugózás, merev váz, magas üléspozíció és jó elrejtett kipufogórendszer, műanyag üzemanyagtartály (9l) ezek mindkét modell főbb jellemzői.

A Simson 125 GS az enduro,

elöl 21 (3.00-21 51P K 360), hátul 18 ( 4.60-18 63P K 360) colos kerékkel,

merevített kormánnyal, Paioli teleszkóppal, Dunlop terepmintás gumikkal szerelték

Hagyományos benzincsap, Dell'Orto PHCF24 porlasztó, Champion RG4HC vagy NGK CR7E ajánlott gyújtógyertya, teljes motorolajmennyiség 1,2l...

8 km-el az órájában szinte vadonatúj...

Merevített kormánnyal készült a 125 GS, Zadi gyújtáskapcsoló, Facomsa km óra és indexek...

Domino a kuplungszektor

A féknyergekhez hasonlóan AJP a fékszektor.

A Simson 125 SM a supermoto változat

Széles kerekek (elöl 100/80-17, hátul  130/70-17 ), merevített első villaszárak, alacsonyabb üléspozíció...

Elöl nagyobb átmérőjű féktárcsa, más sárvédőtoldat....

... a hátsó tárcsa is más kialakítású.

Még a gyári zsír a lánckeréken....

...talán még alaposan le sem volt mosva, csak 1,7 km van az órában, gyári kulcsok sincsnek szétválasztva. A 125 SM kormánya nem merevített kivitelű.

A Simson 2002-es csődjével közel egy időben a HRD- nél is komoly változások voltak, a fiatal spanyol triálmotorgyár felvásárolta a teljes céget. 50-es és 125-ös változatok viszont gyártásban maradtak, de már Sherco márkanév alatt. Nem sokkal ezután a Morini motorokat Yamahával váltották az újabb típusoknál.

Bogyay Norbert 2012.11.30.

vissza a Főoldalra

 

 Történetek

 

 Technika

 e-mail

 Bemutatók

 Linkek

 Gyártörténet

 Rólam

 Képgaléria

 Könyvajánló 

 Videók

 Adatvédelem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 (c) Bogyay Norbert 2012.