|
|
|
|||
|
Simson 125 GS / 125 SM Már a kilencvenes évek közepén megjelent az első négyütemű enduró prototípusa, de végül a Schikra gyártását kezdték el Suhlban. Az ezredfordulóra azonban újra bekerült a kínálatba az AWO GS sorozat szellemét követő motor.
Nagy hagyományai vannak a Simson enduró sorozatainak, mind utcai és verseny változatban nagyon sok érmet és érdemet gyűjtöttek be az ötvenes évek eleje óta.
Mikor a Kontec csoport átvette az irányítást a Simson gyárban a 125-ös sorozatban a Honda liszensz blokkot az 1999 óta készülő bolognai Morinire cserélték, megjelent a 125 S és a 125 RS változat is. Ezek voltak az utcai motorok.
A bővítés nem állt meg, a franciaországi Nimes városában működö HRD vállalattal vették fel a kapcsolatot, és az általuk gyártott,
szintén Morini Franco Motori S.p.A blokkos (egyhengeres, léghűtéses négyütemű, 8,5 kW, 6 sebességfokozat) endurot elkezdték Simson márkanév alatt forgalmazni,
sőt az tervezték, hogy a gyártást is Suhlba helyezik.
Központi rugózás, merev váz, magas üléspozíció és jó elrejtett kipufogórendszer, műanyag üzemanyagtartály (9l) ezek mindkét modell főbb jellemzői.
A Simson 125 GS az enduro,
elöl 21 (3.00-21 51P K 360), hátul 18 ( 4.60-18 63P K 360) colos kerékkel,
merevített kormánnyal, Paioli teleszkóppal, Dunlop terepmintás gumikkal szerelték
Hagyományos benzincsap, Dell'Orto PHCF24 porlasztó, Champion RG4HC vagy NGK CR7E ajánlott gyújtógyertya, teljes motorolajmennyiség 1,2l...
8 km-el az órájában szinte vadonatúj...
Merevített kormánnyal készült a 125 GS, Zadi gyújtáskapcsoló, Facomsa km óra és indexek...
Domino a kuplungszektor
A féknyergekhez hasonlóan AJP a fékszektor. A Simson 125 SM a supermoto változat
Széles kerekek (elöl 100/80-17, hátul 130/70-17 ), merevített első villaszárak, alacsonyabb üléspozíció...
Elöl nagyobb átmérőjű féktárcsa, más sárvédőtoldat....
... a hátsó tárcsa is más kialakítású.
Még a gyári zsír a lánckeréken....
...talán még alaposan le sem volt mosva, csak 1,7 km van az órában, gyári kulcsok sincsnek szétválasztva. A 125 SM kormánya nem merevített kivitelű.
A Simson 2002-es csődjével közel egy időben a HRD- nél is komoly változások voltak, a fiatal spanyol triálmotorgyár felvásárolta a teljes céget. 50-es és 125-ös változatok viszont gyártásban maradtak, de már Sherco márkanév alatt. Nem sokkal ezután a Morini motorokat Yamahával váltották az újabb típusoknál. Bogyay Norbert 2012.11.30. |
|
|
||
|
|
||||
|
|
|
||||
|
(c) Bogyay Norbert 2012. |
|
|||